Jump to content

Skal handle trimplan og lurer på kvalitet...


Kjetil1

Recommended Posts

Skal snart ut å kjøpe trimplan til 650en. Har sett litt på disse http://www.maritim.no/motor-styring/trimplan/elektriske/lenco-el-trimplan-u-bryter-12-x9- og lurer på om noen har erfaringer med dem. Det er dumt å kjøpe og montere noen som ikke er holdbare. Tenkte å kjøpe med bryterpanel med indikatorer...

 

Kjetil S

Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand...

Link to post
Share on other sites

Lenco leverer kvalitet. Tror du vil ha disse så lenge båten din "lever". Skulle noe gå galt, du kan jo skade de mekanisk så har de også reserveldeler.

 

Hvor kjøper du reservedeler?

Jeg ser maritim selger løse armer, å jeg må bytte den ene på min båt siden denne ikke var tett og fyltes med vann :(

Er ikke så fornøyd til nå kan man vel si, men håper det blir å fungere bra når jeg får kjøpt ny.

 

Vet ikke hvilket vedlikehold og kontroll dere har på motorene og armene deres?

Link to post
Share on other sites

Fyren i butikken sa at hvis det skulle være noe, måtte jeg bare komme inn igjen, men det var tre års garanti på dem, så de ryker nok ikke mens jeg har båten. De selger løse deler til disse trimflapsene både i butikk og på nett.

 

Kjetil S

Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand...

Link to post
Share on other sites

Hvor kjøper du reservedeler?

Maritim har sylinder og fester. Sylinderen er vel en lukket enhet som ikke skal noe form for vedlikehold. Pleier å kjøre de inn når turen er over for å hindre groing på stanga, men det skal vel strengt tatt ikke være ødvendig da forseglingen sitter lengre inn.

mvh Knut Erik

Link to post
Share on other sites

På disse jeg kjøpte, skal de visstnok gå helt opp/inn av seg selv hver gang motoren stoppes. Denne styringen sitter nok i den store kontrollboksen som fulgte bryteren.

Nå er alt forøvrig montert, men har ikke koblet til pluss, minus og acc under dashen. Manglet en kontakt...

 

Kjetil S

Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand...

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...