Jump to content

Hjelp til valg av motorbåt, ca 80 modell, 19-21fot.


Capt`n

Recommended Posts

Skal kjøpe min første båt, og tenkte starte med et godt skrog på 19-21 fot. Er rimelig nevenyttig så har planer om å bygge båten innvendig etter eget ønske/hode.. Båtene jeg ser på er Draco 20(1975-80), Halco 19 (1975-80), Andy 20 (1985), Selco 21 (1970-75). Ser også et det ligger en del ukjente båter ute for salg, hvordan er det å kjøpe en båt av "ukjendt" fabrikat??

Trenger altså et sjøsikkert, stødig og godt skrog. Noen forslag??

Link to post
Share on other sites

Plutonium. Med hard gange mener du da at den slår mot bølgene? Vanskelig å få i plan er jo ikke bra, men kommer vel litt an på motor? Er det en bakdel at en båt er brei? Vil ikke det gi bedre plass ombord og en stødigere båt? Spør fordi jeg ikke har snøring...

Link to post
Share on other sites

ja den har naturlig nok god plass ombord da den er brei etter lengda. Skal den gå i annet enn medvind må det være blikkstille. Den legger seg også veldig inn i sidevind. Men alle desse ankepunkt kan nok delvis løses med trimplan. Eg hadde det ikkje men det er et 'må ha' på den. Den er sikkert litt bedre med innenbords da den får meir vekt og vekten lenger frem

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...