Norfront Startet 19.Mars.2011 Del på Facebook Startet 19.Mars.2011 Seilskuten "Røgsund",(ca. 36 fot, bygget ca. 1890, svart m/hvitt overbygg) ble solgt fra Røksund til Mosterhamn i Bømlo tidlig på 1960 tallet, der låg den i opplag i mange år. Så ble den borte. Noen som vet hvor den befinner seg? Sitér dette innlegget Link to post
alidal Svart 19.Mars.2011 Del på Facebook Svart 19.Mars.2011 Finner den beskrevet i boka "Fraktefarten på Moster". Der står det at den hadde fiskerimerke H-48-M. Den var bygget i 1915. 35,1 x 13,2 x 4,8 fot. Den var rekvirert av tyskerne under krigen, men kom tilbake til Moster i 1945. Det er det siste som står om den. Det var litt merkelig.... Sitér dette innlegget Link to post
Bømlafjord Svart 6.Desember.2014 Del på Facebook Svart 6.Desember.2014 Flott bilde eg tilfeldigvis kom over her Ser på bildet at båten ligger fortøyd i samme påle som eg har min båt liggende i dag. Dette er under brua i Røyksund, Mosterhamn. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.