Jump to content

U-profil gummilist - hvor får man det?


Walter_S

Recommended Posts

Er på jakt etter en kraftig gummilist med u-profil.

 

Motorkassa på sjarken er bygget i 4,5mm aluminium og den står på et tilsvarende dekk av aluminiumsplater. Siden motorkassa går over flere skjøter på dekk står den selvfølgelig ikke helt plant. Alle vet hvordan en "rist-meg-hjem" Sabb 1-syl diesel vibrerer. Ved visse turtall høres det av og til ut som et dårlig mexikansk Marimba-orkester eller et oljefat-orkester fra Karibien..... :rolleyes:

 

Bilde

 

Har eksperimentert med en, på langs, oppskåret gummislange og det fungerer bra lydmessig, men p.g.a. den innebygde torsjon / spenning i slangens vegger, har den lett for å skli av når jeg flytter på kassa.

 

Trenger noen meter av en gummiprofil, helst med 4,5mm sliss som jeg kan lime på undersiden av kassens 4 vegger.

 

Noen forslag? Og hvis man skal lime en slik gummiprofil til aluminium - hvilken limtype skal man satse på? Eller er det like greit å bruke alu-poppnagler?

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Eller splitte en gammel hageslange på langs og lime den med f.eks. silikon?

Ja se Hafrsfjord, det der har jeg prøvd, med mindre god resultat. Derfor spørsmål om gummilist med u-profil!  :wink:

.Har eksperimentert med en, på langs, oppskåret gummislange og det fungerer bra lydmessig, men p.g.a. den innebygde torsjon / spenning i slangens vegger, har den lett for å skli av når jeg flytter på kassa.

:confused:

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Hei. Hvis du har litt plass på innsiden, kan du feste ei list eller vinkeljern(aluminium) litt høyere enn bunn av kassen er nå og få plass til en tynn og litt hard hydraulikkslange, flat tykk gummilist el. som kan limes og/eller skrues fast. Kan sikkert limes med sikaflex når du har bra anleggsflate.  

Link to post
Share on other sites

Til første innlegg i tråden; hvis den ved noe som helst turtall høres ut som, ikke et dårlig marimba band fra  Mexico (jeg tror ikke de spiller marimba der), men som et gjennomsnitts marimba-band fra Zimbabwe, så ta det i alle fall opp på bånd før du gjør noe som helst annet! (sorry, veldig OT, men jeg kunne ikke dy meg!!)

Laholm

Link to post
Share on other sites

Ikke nok med at det høres ut som et orkester,men jeg har hatt en slik motor i plastbåt,

og det skal jeg si var en prøvelse. Ikke nok med at det gikk ut over øra(resonanse),men man måtte stå på tærne også for å se klart. :lol: Hele horisonten fløt sammen ,så man visste aldrig når ankerdrammen hadde gått ut av kroppen. :lol: :lol: :lol:  

Link to post
Share on other sites

Hei

Finn deg et gammelt tykt transportbånd. Legg det på gjerdesaga og skjær det på langs så du får en strimmel på ca 2.5 cm.

Still bladet ned så det stikker opp bare 1.5 cm og sett strimmelen på høykant.

Skjær spor på langs i midten av båndstrimmelen og monter denne med lim, nagler eller skruer.

Svært solid.

Tell antall fingre før og etter sagingen for å se om du har vært forsiktig nok.

 

Mons

Mons

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...