Walter_S Startet 22.Oktober.2004 Link til dette innlegget Startet 22.Oktober.2004 Er på jakt etter en kraftig gummilist med u-profil. Motorkassa på sjarken er bygget i 4,5mm aluminium og den står på et tilsvarende dekk av aluminiumsplater. Siden motorkassa går over flere skjøter på dekk står den selvfølgelig ikke helt plant. Alle vet hvordan en "rist-meg-hjem" Sabb 1-syl diesel vibrerer. Ved visse turtall høres det av og til ut som et dårlig mexikansk Marimba-orkester eller et oljefat-orkester fra Karibien..... Har eksperimentert med en, på langs, oppskåret gummislange og det fungerer bra lydmessig, men p.g.a. den innebygde torsjon / spenning i slangens vegger, har den lett for å skli av når jeg flytter på kassa. Trenger noen meter av en gummiprofil, helst med 4,5mm sliss som jeg kan lime på undersiden av kassens 4 vegger. Noen forslag? Og hvis man skal lime en slik gummiprofil til aluminium - hvilken limtype skal man satse på? Eller er det like greit å bruke alu-poppnagler? Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
Slagskibet Svart 22.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2004 Ta deg en tur til høggærn og kjøp dørlist fra en Fiat. Vil passe perfekt. De har også sånne lister hos feks Biltema. Vet ikke hva de heter men den har 2 lepper og med veldig myk pakning. Spør du etter Fiat dørlist på Biltema så kjenner den nok. Sitér dette innlegget Link to post
Hafrsfjord Svart 22.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2004 Eller splitte en gammel hageslange på langs og lime den med f.eks. silikon? Mvh. Hafrsfjord Sitér dette innlegget Link to post
Walter_S Svart 22.Oktober.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2004 Eller splitte en gammel hageslange på langs og lime den med f.eks. silikon?Ja se Hafrsfjord, det der har jeg prøvd, med mindre god resultat. Derfor spørsmål om gummilist med u-profil! .Har eksperimentert med en, på langs, oppskåret gummislange og det fungerer bra lydmessig, men p.g.a. den innebygde torsjon / spenning i slangens vegger, har den lett for å skli av når jeg flytter på kassa. Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
kes Svart 22.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2004 Eller ta deg en tur til en butikk som tar kjøleskap/frysebokser/fryseskap i innbytte og riv av en passende pakning der. Meget god kvalitet og helt gratis!! Sitér dette innlegget Link to post
Hafrsfjord Svart 22.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2004 Sorry, har nok sovet litt i timen her Mvh. Hafrsfjord Sitér dette innlegget Link to post
Kare_L Svart 22.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2004 http://www.westmarine.com/webapp/wcs/store...productId=30191 Tror det er laget i plast og ikke gummi. Sitér dette innlegget Link to post
giver Svart 23.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2004 Hei Her får du tak i alt du trenger(og litt til ) http://www.kama.no/# Be om katalog nr. 4 mvh giver Sitér dette innlegget Link to post
Jonas Svart 23.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2004 Hei. Hvis du har litt plass på innsiden, kan du feste ei list eller vinkeljern(aluminium) litt høyere enn bunn av kassen er nå og få plass til en tynn og litt hard hydraulikkslange, flat tykk gummilist el. som kan limes og/eller skrues fast. Kan sikkert limes med sikaflex når du har bra anleggsflate. Sitér dette innlegget Link to post
TMe Svart 23.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2004 Skal du ha gummilister etc. i alle tenklige fasonger er denne verdt å myse på: http://www.kama.no/ og eller denne : http://www.rodin.no/wsp/rodin/webon.cgi?se...gRwy&func=index Sitér dette innlegget Link to post
Laholm Svart 23.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2004 Til første innlegg i tråden; hvis den ved noe som helst turtall høres ut som, ikke et dårlig marimba band fra Mexico (jeg tror ikke de spiller marimba der), men som et gjennomsnitts marimba-band fra Zimbabwe, så ta det i alle fall opp på bånd før du gjør noe som helst annet! (sorry, veldig OT, men jeg kunne ikke dy meg!!) Sitér dette innlegget Laholm Link to post
Brannmann Svart 23.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2004 Ikke nok med at det høres ut som et orkester,men jeg har hatt en slik motor i plastbåt, og det skal jeg si var en prøvelse. Ikke nok med at det gikk ut over øra(resonanse),men man måtte stå på tærne også for å se klart. Hele horisonten fløt sammen ,så man visste aldrig når ankerdrammen hadde gått ut av kroppen. :lol: Sitér dette innlegget Link to post
mons Svart 24.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2004 Hei Finn deg et gammelt tykt transportbånd. Legg det på gjerdesaga og skjær det på langs så du får en strimmel på ca 2.5 cm. Still bladet ned så det stikker opp bare 1.5 cm og sett strimmelen på høykant. Skjær spor på langs i midten av båndstrimmelen og monter denne med lim, nagler eller skruer. Svært solid. Tell antall fingre før og etter sagingen for å se om du har vært forsiktig nok. Mons Sitér dette innlegget Mons Link to post
NoName Svart 25.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2004 Her er en del leverandører: Kantlister og pakningslister av gummi: www.otto-olsen.no www.kama.no www.mehren.no Kantlister av thermoplast (PVC): www.parmaplast.no Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.