Jump to content

Yamaha 9,9 problem med kjøling


mnk7711

Recommended Posts

Hei!

 

Jeg regner ikke med at dette er årsaken til det du opplever, men det er verdt å være obs på at på enkelte av de mindre påhengerne så "går" også kontrollstrålen via termostaten. Dette fører til at kontrollstrålen ikke kommer umiddelbart etter at motoren er startet. Jeg vet ikke hvordan dette er på din motor, men jeg har en 6 hk Mariner fra slutten av åttitallet, hvor dette er tilfelle. Her varierer også kontrollstrålen i intensitet avhengig av temperaturen på motoren, dvs om termostaten er åpen eller lukket.

Link to post

Impeller skal vel skiftes hver 4 eller 5 år på disse 2 takts motorene

Vel, kjøper ikke helt påstand. Å bytte impeller på en utenbordsmotor hvert 4 år er å hive pengene ut av vinduet og slettes ikke nødvending med mindre motor er tørrkjørt.

Link to post

Impeller skal vel skiftes hver 4 eller 5 år på disse 2 takts motorene . ( selv om den er brukt lite )

Det er ikke nødvendig å skifte impeller så lenge pumpa virker og gir kjøling. Eneste gang jeg har skiftet impeller var etter å ha tørrkjørt den da en plastpose la seg over vanninntaket. Min 15 hk. Ymaha går nå på 11 året med original impeller.(ca. 300 brukstimer pr. år.)

Link to post

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn


×
×
  • Create New...