Jump to content

Yamaha 9,9 problem med kjøling


mnk7711

Recommended Posts

Hei!

 

Jeg regner ikke med at dette er årsaken til det du opplever, men det er verdt å være obs på at på enkelte av de mindre påhengerne så "går" også kontrollstrålen via termostaten. Dette fører til at kontrollstrålen ikke kommer umiddelbart etter at motoren er startet. Jeg vet ikke hvordan dette er på din motor, men jeg har en 6 hk Mariner fra slutten av åttitallet, hvor dette er tilfelle. Her varierer også kontrollstrålen i intensitet avhengig av temperaturen på motoren, dvs om termostaten er åpen eller lukket.

Link to post
Share on other sites

Impeller skal vel skiftes hver 4 eller 5 år på disse 2 takts motorene . ( selv om den er brukt lite )

Det er ikke nødvendig å skifte impeller så lenge pumpa virker og gir kjøling. Eneste gang jeg har skiftet impeller var etter å ha tørrkjørt den da en plastpose la seg over vanninntaket. Min 15 hk. Ymaha går nå på 11 året med original impeller.(ca. 300 brukstimer pr. år.)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...