Jump to content

Trening til båtførerprøven


jandrea

Recommended Posts

Siden jeg er i ferd med å kjøpe ny båt og dattera vil bruke den alene må hun ta båtførerprøven. Hun har kjøpt boka og leser selv og skal ta prøven et eller annet sted i vår.

Jeg lurer derfor på om det er noen som har en samling med linker til treningsspørsmål? Så langt har jeg funnet disse: Livredd.no og cappelendam.no.

Eller noen som har noe på fil?

 

 

Jon

Medlem i RS. Har båtførerbevis fra 1989

Båt: Bavaria 31AC Tidligere: Happy 27

Link to post
Share on other sites

du må nokk kjøpe lisensen til kurset på nett, td treningsspørsmåla på livredd kan ikke samenlignes med hvor mye det egentelig er og hvor mye du får på prøven.

du kan og ta optaksprøven på nett. (oneline) og resten av kurse sitter du og går i gjennom kapittela og etter hvert kapittel får du noen spørsmål til dette.. ;)

Link to post
Share on other sites

www.prove.no har testspørsmål. ....

 

Nå har jeg gått gjennom både 10- og 50-spørsmålsvarianten på den hjemmesiden.

Jeg kan iallefall si at spørsmålene er rimelig fjerne i forhold til de som du møter på den virkelige testen.

At noen spørsmål er tvilsomt formulert gjør det ikke bedre og deler av båtførerpensumet er ikke berørt i det hele tatt.

 

Alt i alt en høyst middelmådig test

:headbang: :headbang: :headbang:

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

Helt enig.

www . prove . no var kleint.

Jeg får en klar følelse av at den som har utarbeidet spørsmålene ikke er helt fortrolig med stoffet selv. Enda godt den er gratis; jeg ville ikke ha kastet bort penger på noe slikt.

Jeg ser at det kan være fristende for en som leser til prøven å få sjans til å teste seg før en går opp til selve prøven, men det er på sin plass å minne om at ingen av disse webtestene kan erstatte god, gammeldags lesing. Om en stoler på disse webtestene kan det fort hende at du plukker opp vranglære.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...