Jump to content

skal bytte topp pakning mb10a noe spesielt jeg må tenke på?


margarus

Recommended Posts

hei ja.

 

eg hadde av toppen på min marna mb10a da eg merke forskjell på farge og kompresjon.

sylinder 1 hadde 8 komp og sylinder 2 hadde 5 i komp.

syns også at motoren har dampet mye i det siste . mulig pga sjøvann har piplet inn i sylinder 2. og forråsaket en lys farge på plugg og damping ut eksos.

 

uansett jeg kunne ikke se noe spesielt brudd på pakninga men jeg tok av. skrapet flatene og rensa begge paknings flater.

børstet bolter og smørt di inn me kobber pasta slik at dem får rett moment.

 

har bestilt ny topp pakning nå. den skulle monteres med kobbersiden ned.

83 nm skulle det trekkes med i følge manualen. trekke mønster har jeg og.

 

MEN jeg leste en plass at flere VP motorer inkl mb10a så skal toppene ettertrekkes etter ett vist antall timers gange. hver 20 time eller noe tror jeg ? husker ikke helt men er det noen her som kan bekrefte det?

 

har en kollega av meg som også bytta topp pakning på sin penta i en nidelv 24. han fikk lekkasje da han ikke var klar over at den motte etter trekkes senere.

 

noen som vet noe ?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...