LM 605 Svart 25.Juni.2019 Del på Facebook Svart 25.Juni.2019 imens skrev On 24.6.2019 at 12.04: Kan bare nevne at det motsatte står i manualen for Yamaha (iallfall for F350): "When flushing the engine with the boat in the water, tilting up the outboard motor until it is completely out of the water will achieve better results." Honda sine motorer skal også stå nedtiltet (vertikalt) når denne spyleprosessen foregår på vann. Sitér dette innlegget Link to post
amerelium Svart 25.Juni.2019 Del på Facebook Svart 25.Juni.2019 Brukerhånboken anbefaler det, ikke uten grunn. Min Yamaha F350 fikk vannintrenging et eller annet sted i kjølevannsystemet etter 9 år. Jeg regner med 3 år med vinterbruk der det ikke ble spylt i det hele tatt i løpet av 6 mnd bidro sterkt til dette. Har en lenger forklaring på dette et annet sted, men det er etanol i bensinen som viser seg å bidra til at saltavleiringer spiser ekstra mye under høye drift temperaturer. Midt råd er å flushe, tar ikke lange tiden, og det skader ikke. Nyere motorer tåler dette bedre etter som det er blitt en kjent problemstilling, men står det i brukerhåndboken så star det der. NB: Spyl med motoren nede, så du er sikker på at alt vannet renner ut igjen, spesielt hvis der er fare for frost. Det er kjølekanalene rundt blokken du vil bekytte mer her. Sitér dette innlegget Yamarin 80 DC / Verado V10 400 Link to post
amerelium Svart 25.Juni.2019 Del på Facebook Svart 25.Juni.2019 (redigert) On 6/24/2019 at 12:04 PM, imens said: Kan bare nevne at det motsatte står i manualen for Yamaha (iallfall for F350): "When flushing the engine with the boat in the water, tilting up the outboard motor until it is completely out of the water will achieve better results." Ironisk nok så viser det seg at der blir liggende vann igjen i kanalene inne i motorblokken på F350 når den er heist opp - og tilogmed rester når den er nede. I USA bruker alle forstvæske nå i kjølevannsystemet ved vinterlagring, for å unngå potensielle sprengingsskader fra vannrester. Du kan søke opp dette på thehulltruth.com, og finne masse rapporter ang dette. Redigert 25.Juni.2019 av amerelium (see edit history) Sitér dette innlegget Yamarin 80 DC / Verado V10 400 Link to post
Gullfisk Svart 26.Juni.2019 Del på Facebook Svart 26.Juni.2019 Det er nok litt forskjeller på om de skal stå oppe eller nede. Min Etec mener jeg kan spyles i begge stillinger. Jeg har den nede når den står på land. Jeg bruker også frostvæske til slutt, før vinterlagring. Bruker 12V nedsenkbar Biltemapumpe med slange til spylestuss, fra liten balje under undervannshus, og lar det sirkulere noen minutter. Ikke mange liter som trengs til det. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.