Jump to content

OT. Trenger hjelp til å teste ut et Sagabåt forum


Lars H.

Recommended Posts

Hei

 

Som dere vel vet har jeg en Saga 27 snekke. Og vi er over 5000 som har en slik båt. Og så har jo Saga produsert en hel "drøss" av andre modeller. Så nå har jeg tenkt litt, er ferdig med å tenke nå!, at det burde vært et forum på nettet for Saga-eiere.Har lenge annonsert det på http://sagaforum.norge.cc . Der har jeg hatt mulighet for upload av bilder pluss en modifisert gjestebok som et slags forum.

 

Nå har jeg imidlertid startet opp et et phpBB2 forum med muligheter som dette forumet. Men jeg er helt fersk på slike ting. Er det mulig å få litt hjelp her til å teste Sagaforumet ut? Enn så lenge har jeg bare et "Åpent forum" hvor alle kan skrive uten å registrere seg (det skal endres!)

 

Kan dere, kjære båtvenner gå løs på dette forumet og skrive noe der? Skriv hva dere vil, (innen sømmelighetens grenser, jeg er moderator og kan slette hva jeg vil), ha det gøy og la meg få litt trafikk! Om det er om frimerker eller båt spiller ingen rolle. Når testperioden er over blir alt slettet og vi starter et ret Saga-forum

 

Første mann til mølla!!!

 

Link til forumet finnes på hjemmesiden til Saga-eierne.

 

http://sagaforum.norge.cc

 

PS. Nå er den første testperioden over, så "nå er det slutt på moroa med å skrive tull"

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Dersom jeg fortsatt har ånden, er det ikke bare selve forumet jeg har planer for. Det skal liksom bare bli en del av et sted for Saga-eiere. Hovedadressen skal fremdeles bli http://sagaforum.norge.cc der jeg håper å få inn en del stoff om Sagabåtene. Hadde en lang prat med direktøren for Saga-boats på siste messe i Lillestrøm der han antydet et visst samarbeid angående historikk om deres båter. Men slapp av, dette kommer til å ta tid. Først må Trudelutt på land og "pakkes inn" for vinteren (mulig med tur nå i helgen), og så har jeg en kone og hund som ikke må glemmes helt. Men å lage et forum med database og det hele for en som egentlig er HW mann som tenker transistorer ol., nå gøy da!

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Hei Lars H!

Det tok ikke lang tid, før "din venn" Havgaaaaaaapet meldte seg på Saga-Forum!!  :lol:  :lol:  :lol: Vel, du får slite litt med han, da!  :lol:

 

Lykke til ellers!

:seeya:

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Har du vurdert tvungen registrering på forumet?

Yepp, det kommer til å bli som her! Nå er jeg kun i den spede testfasen. Mye kan endres. Liker ikke helt layouten heller, hvorfor skal alle forum ha fargen blå??

 

Lars H.

Nå må jeg komme meg i bingen skal jeg ha håp om å våkne i morgen tidlig klar for båttur! (rødvin er slitsomt!)  

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Hei igjen

 

Og dermed er Sagaforumet for oss Saga-båt eiere og andre interesserte åpnet. Det betyr samtidig at alle gjester kan lese det de vil, men skal det skrives et innlegg, svare på et innlegg, endre noe en har skrevet eller slette eget innlegg, må en registrere seg.

 

Så håper jeg at riktig mange finner veien til hjemmesiden for Saga-eierne,

 

http://sagaforum.norge.cc der linken til selve diskusjonsforumet ligger.

 

Hilsen

Lars H.

Admin for Sagaforumet

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Hei Lars H!

 

(Skriver her da jeg ikke har Saga eller er medlem på ditt forum...)

 

Men, jeg møtte en Saga 24 oppe i Vesterålen i sommer. Den hadde full seilrigg! Jeg fikk tatt noen bilder av den, men desverre uten seilene oppe. Dersom du er interesert kan jeg sende deg et par bilder av båt & rigg. Båten har navnet "Tøttami" og den hadde en fin hardtopp også.

 

Og eieren var en trivelig fyr fra Bodø/Longyearbyen(?) dersom jeg husker riktig.

 

:-) fredriksen

 

"Ettermæle"

Vel, jeg er ikke Sagaeier... og etter at Lars H hadde behandlet bildene i et bildeprogram, fant han fram det fine merkenavnet "Nidelv". Snekka med rigg var altså en Nidelv 24!!!!

Så derfor kommer den ikke inn på Saga-forumet......

 

Og jeg som trodde jeg kjente båter.... Vel, jeg får holde meg til 'ikke-pinnebåter'   :headbang:

Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Tar gjerne imot bildene jeg!  :yesnod: Nu kan sende dem som IM her, vedlegg til e-mail til kapteinenXXXtrudelutt.com (bytt ut XXX med @), eller du kan gå inn på http://sagaforum.norge.cc og prøve opplasting der. Og du trenger ikke å være registrert for det.

 

Vedlegg til mail kan være nesten så stort du ønsker

IM max. 50k

Min upploadfunksjon 75k

 

På forhånd takk.

 

Lars H. :smiley:

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Hei!

 

Har emailet deg noen bilder  så du får se om du kan bruke de. Som du vil se er det motlys (midnattsol...., vel nesten, da den egentlig begynte å gå ned bak horisonten vel en uke før bildene ble tatt..).

 

Men, det var artig å se en slik snekke med rigg som faktisk passet bra!

 

:-) fredriksen

Link to post
Share on other sites

Hei Lars H!

 

Som snekkefantast måtte jeg melde meg inn for å se hvordan det går med Sagaforumet.

 

Har selv hatt en Saga 27 i noen år, og mange gode minner fra den gang.

 

Skal lete blant gamle bilder for å se om jeg har noen go`biter liggende.

 

Lykke til med en morsom jobb, Lars!


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Lykke til med en morsom jobb, Lars!

Takk for det, det har vært værre med å få gjort noe i den andre jobben (den jeg lever av, ikke for) i dag.

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Slutter meg til gratulantene Lars!  :cheers:

 

Beklager problemene dere har fått med vår hotlink sperre.

 

Litt om bakgrunnen for dette:

For en tid siden oppdaget vi at nettsteder som abs. ikke hadde med båt å gjøre hentet bilder fra vår billed-base.

 

Ifm problemene vi har hatt med astronomisk båndbredde-bruk sprerret vi derfor muligheten for hotlinking av bilder.

De omtalte siter forsvant da fort fra lista....

 

Så langt har ikke hotlink-sperren hatt kjente "bivirkninger", men jeg skal fjerne den nå.  :smiley:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...