litt peiling Startet 22.Mars.2011 Del på Facebook Startet 22.Mars.2011 Jeg har koblet septikgiver og elektrisk tømming av septiken. Men wema måleren viser full tank, selv om tanken er tom ! (står på fullt, selv før den koples opp mot giver) Har koblet en ledning fra måler`n til giver og en ledning på minus/jord og en ledning på + polet på batteri. Utslaget på måler`n kommer når jeg kobler ledning på jord. Hva er galt ? Sitér dette innlegget Link to post
Per Harald Svart 22.Mars.2011 Del på Facebook Svart 22.Mars.2011 Kansje det er "dritt" i giveren Unskyld. Greide bare ikke å la være Per Harald Sitér dette innlegget https://baatplassen.no/i/blog/per_harald/index.php? Vis hensyn på sjøen. Ja til obligatorisk båtførerbevis. D5LA I boks. Link to post
Bearded Beast Svart 22.Mars.2011 Del på Facebook Svart 22.Mars.2011 Giveren har to ledningsender, den eine må til felles minus den andre til giverkobling på instrument. Lett å glemme at tanken muligens ikkje er tilkoblet minus om man bruken tanken som 'jord' Sitér dette innlegget Link to post
litt peiling Svart 22.Mars.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Mars.2011 Mulig det ! Men alt er nytt. Både tank, slanger, giver, måler, pumpe. Sitér dette innlegget Link to post
litt peiling Svart 22.Mars.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Mars.2011 giver har en blå og en svart ledning. Den blå koblet jeg på minus på batteriet. Og den svarte til instrument. Sitér dette innlegget Link to post
loix Svart 22.Mars.2011 Del på Facebook Svart 22.Mars.2011 jeg har hatt samme problemet, men da med diesel tankmåler, trodde jeg koplet alt riktig, men når jeg satt på tenningen så steg den til fullt med en gang, selv om tanken var ca halv. det viste seg at det var minusen fra giveren og til batteriet som hadde for dårlig kontakt. det er garantert en minus (jord) ledning hos deg som er problemet. med mindre flottøren har hengt seg på topp. Lykke til! Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 22.Mars.2011 Del på Facebook Svart 22.Mars.2011 og både + & - til instrumentet? nei da er det ikkje godt å si annet enn å ta en 2. titt på baksiden om de har kommet rett Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.