Makaløs Svart 25.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2015 Den passet som snus!! Prøver å legge inn et bilde, men vet ikke om jeg fikk det til.. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 25.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2015 Se der ja! Den kan du jo bare kappe i to så har du mutter Skal se om jeg har tapp når jeg kommer hjem. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Makaløs Svart 26.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2015 Så bra! Mobilnummeret mitt er 905 95 248, så kan vi snakkes da :-) Sitér dette innlegget Link to post
GeirFrode Svart 13.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2015 Gjenbruker denne tråden. Jeg har en propellaksel som måler 1 1/2 tomme, og mutteren har utvendig mål på 1 tomme. Ganske grove gjenger, uten at jeg har fått målt stigningen. Denne mutteren er ødelagt, og jeg trenger ny. Noen som vet hvor jeg eventuelt kan få tak i noe sånt, helst rundt i Østfoldområdet? Har forsøkt en telefonrunde til en del butikker/verksteder, men ingen som hverken har, eller kan tipse om noen som har. Sitér dette innlegget Link to post
krabben91 Svart 13.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2015 En smal sak å fixe, har ikke sleipner da? Kan dreie en til deg, men må sendes fra tr.lag da Sitér dette innlegget Link to post
GeirFrode Svart 13.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2015 Sleipner har ikke noe på lager. De kunne visst fikse noe, men det kostet bortimot tusenlappen. Hadde håpet på å få tak i en litt rimeligere... Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 13.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2015 Stusser litt på at du sier at mutteren måler 1" utvendig. Mål gjengene på akselen utvendig og sjekk stigningen, da først kan vi si hva slags gjenger du har. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
GeirFrode Svart 14.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2015 Ble litt forvirrende dette, ser jeg. Dårlig korrektur. Det er gjengene som måler 1 tomme utvendig. Skal prøve å finne ut av stigningen i dag. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 14.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2015 Ok, da tipper jeg på at det er 8 gjenger per tomme. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
GeirFrode Svart 14.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2015 Du er nok inne på noe der, Komodo. Tror jeg målte at det er cirka 1 tommes lengde på hele gjengepartiet. Og det stemmer godt med dine antagelser. Sitér dette innlegget Link to post
GeirFrode Svart 14.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2015 Ok, da tipper jeg på at det er 8 gjenger per tomme. 1 toms UNC? Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 14.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2015 Det stemmer. Kan se etter om jeg har en en toms tapp i garasjen. Jeg vet i hvert fall at jeg har et emne som egner seg til mutter Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
GeirFrode Svart 14.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2015 OJ!!! Det hadde vært kjempefint om du fikser dette for meg, Komodo. Jeg betaler gjerne for denne tjenesten. Bare helst ikke like mye som Sleipner ville ha... Sitér dette innlegget Link to post
krabben91 Svart 14.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2015 Jobber som dreiier på skipsverft, så bare rop ut om det ikke ordner seg :-) Sitér dette innlegget Link to post
GeirFrode Svart 14.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2015 Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 14.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2015 Jeg fant en 1" mutter i garasjen. Den har 46mm nøkkelvidde og er 33mm lang, solid sak med andre ord. Bare si hva Sleipner skulle ha, så legger jeg meg fem kroner under Spøk til side, send meg en IM med tlf. nr, så ringer jeg deg i morgen Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
GeirFrode Svart 16.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2015 Da skal jeg rette en STOR takk til Komodo, som fikset dette for meg så enkelt og elegant! To stk propellmutere skal snart på plass på akslene sine. Håper vi kan treffes på sjøen en gang. Skylder deg opptil flere ankerdrammer nå! Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 16.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2015 Bare hyggelig Geir Du får smelle inn et bilde av muttrene når de er montert med nye set-skruer! Sikkert flere som er interessert i hvor man får tak i slike set-skruer også. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Komodo Svart 16.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2015 Hadde forresten vært koselig å treffest utpå Nedslagsfeltet vårt er fra den øya du var på i dag til Grebbestad/Vederørarna. Sjeldent vi er lenger avgårde enn det Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
GeirFrode Svart 16.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2015 Skal legge ut bilder når muttrene er på plass. Må bare finne ut hvor jeg får tak setskruer, ja. Et treff på vannet hadde vært hyggelig. Men det er sjelden vi beveger oss noe særlig lengre sydover enn Strømtangen. I hvertfall på en vanlig helg. I ferien (stort sett fellesferien) drar vi som regel lengre da. Har dessverre ikke så mye slingringsmonn i forbindelse med sommerferie. En annen ting er om jeg får skikk på den ene motoren før ferien. Gjør jeg ikke det, blir det nok mye bryggeseilas for mitt vedkommende i år. Men jeg er fortsatt optimist. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 17.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2015 Ikke noe å stresse med det Geir Frode, det tar vi som det kommer! Ser du en gammel Viksund med en gul Steady bak kan du jo hilse Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Dinamo Svart 17.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2015 ligner dette på brukende settskruer? http://www.biltema.no/no/Bygg/Festeelementer/Sortimentboks/Ovrig/Laseskruesett-150-deler-2000033233/ Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 17.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2015 Ja, det der er jo settskruer. Utfordringen er hvem som har i syrefast. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Dixie 2100 Svart 17.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2015 (redigert) http://www.tingstad.no/default.asp?menu=205&id= Redigert 17.Mai.2015 av Dixie 2100 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
GeirFrode Svart 17.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2015 Noen som vet om butikker i Østfold-traktene? Gjerne i, eller i nærheten av Moss. Er sjelden jeg er i Oslo.. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.