Jens_P Svart 17.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2015 (redigert) Ville være rart om ikke Tools-butikken i Moss har dette eller kan skaffe det. Redigert 17.Mai.2015 av Jens_P (see edit history) Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
GeirFrode Svart 18.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2015 Tools butikk hadde ikke setskruer i syrefast. Ikke KJK maskin heller. Men Proffpartner/Ahlsell i Kvaenveien i Moss hadde gitt. Gamle Jacob Jahnsen har flyttet dit. Mulig de har slått seg sammen med Ahlsell? Da er det bare å få pusset propellene, og montere på nytt. Ett problem mindre å tenke på.... Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 18.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2015 Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
GeirFrode Svart 25.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2015 Du får smelle inn et bilde av muttrene når de er montert med nye set-skruer! Da har de nye mutrene kommet på plass. Måtte kappe of file setskruene litt, slik at de fluktet bedre med mutrene. Fikk ikke fulle gjenger på mutter, men den er så solid at det tror jeg ikke har noe å si. Hadde på en liten dæsj med Loctite i tillegg, for sikkerhets skyld. Dette blir bra! Sitér dette innlegget Link to post
tombok Svart 25.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2015 Jeg slet med å finne propellmutter før jeg satte ut båten i år, jeg fikk ikke målt gjengene på akslingen med noe måleblad jeg hadde -hverken metrisk eller tommer. Endte med å bruke den gamle slitte mutteren. De jeg kjøpte båten av i fjor byttet propellaksling før jeg overtok og de hadde fått laget en aksling maken til den gamle, men brukte gammel mutter. Akslingen kjøpte de visst hos en forhandler i Stavanger som sa de handlet med Sleipner. Sleipner hadde ikke levert noen aksling der siden 2010 og det var M16x1,5, Mens det beste målet jeg fikk gjort på akslingen min med skyvelær var utv. 16,5mm og 1mm stigning. Noen som har en aning om hva slags gjenger dette kan være? Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 25.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2015 Det ser jo ikke galt ut det der Geir Frode At du ikke fikk fullt inngrep på gjengene betyr jo ikke annet enn at muttrene er lange nok. Du har i alle fall fått utnyttet hele gjengelengden på akselen. Tombok: Tipper at det var en 3/8"-19 BSP, den er 16,66 mm utv. nominelt (altså etter boka). 19 gjenger/tomme stemmer ikke helt, men hvis du målte stigningen med skyvelære høres det rimelig ut. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
tombok Svart 26.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2015 Tusen takk Komodo! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.