Leading Edge Startet 22.Mars.2011 Link til dette innlegget Startet 22.Mars.2011 Er det gunstig å importere båt fra england nå og hva kommer i tillegg på prisen som båten selges for i England. Noen som har greie på dette? Sitér dette innlegget You are only as big as the dreams you dear to live------go for it------------ Link to post
Brodern Svart 22.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2011 Moms på kjøpesum, HK avgift, er ikke det rundt 154kr pr hk nå ? og mulig du får oms på "fraktkostnadene" dvs diesel/bensin. Tror ikke det, men det gjelder ved transport på vei. og sikkert noen gebyrer i tillegg Sitér dette innlegget Føkk deg... Link to post
Fusebox Svart 23.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2011 Har tenkte litt på dette jeg også... Har også lurt litt på om de har greid å finne på en "miljøgebyr" på båter også ? Nå skal jo all elektronikk ha et gebyr på 50,- eller hva det er, og hva da med 6 tonn miljøfiendtlig glassfiber ? Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 23.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2011 Det må betales moms på båten, hk avgift, og moms på transporten! Det vil si at det må betales moms av drivstoffutgiftene på turen hjem, hvis båten tas hjem på egen kjøl! Gjorde dette selv i fjor etter båtkjøp i England! Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 23.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2011 Har du forsøkt importkalkulatoren? https://baatplassen.no/i/index.php?app=ccs&module=pages§ion=pages&folder=/kalkulatorer&id=13 Tom Rør, du skriver at man må betale mva på dieselutgiftene siden det anses som transport. Jeg mener at noen her inne har skrevet at man kan slippe det dersom turen kan anses som en ferie?? Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Tom Rør Svart 23.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2011 Det alternativet fikk ikke jeg opplyst, men det skulle ikke forundre meg! Jeg tok meg fri fra jobb for å hente båten, og syntes det var utgift nok! Staten vår skulle sannelig også ha momsen på diesel som ble brent opp i div. land nedover i Europa! Forstå det den som vil :-( Sitér dette innlegget Link to post
Fiskmåsen Svart 23.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2011 Det er et minimumsbeløp på transport som de beregner moms av. For seilbåter blir dette moms på sønnavinden! Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 23.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2011 De skal se kvitteringer på dieselen hos tollvesenet, så de lar seg ikke lure hvis du sier du har brukt 750 liter akkurat. Brukte selv 3500 liter, og den kostet i snitt 11-12 kr. pr liter, så det svei litt med moms oppå dette, men på en annen side, så visste jeg det jo før jeg dro Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.