jsw Startet 23.Mars.2011 Del på Facebook Startet 23.Mars.2011 Når jeg fyller diesel på bilen slår det så godt som aldri tilbake. Og om det gjør det, stopper bare fyllingen - dieselen kommer ikke opp og ut. På båten derimot, der skal jeg fylle med redusert hastighet og lytte med skjepet sans for å (kanskje) unngå tilbakeslag og søl utover båtsiden. Både underveis i fyllingen og når den blir full. Jeg har hatt flere båter; det samme problemet på alle. Og dette problemet har sikkert svært mange av oss - Zalo-flaska står jo framme på pumpa. Må det være slik? Eller kan noen tiltak rette på dette? Sitér dette innlegget Det har jeg aldri gjort før, så det klarer jeg helt sikkert! (Pippi Langstrømpe) Link to post
Hansi Svart 23.Mars.2011 Del på Facebook Svart 23.Mars.2011 Eller kan noen tiltak rette på dette? Sjekk lufteslange fra tank, eventuelt gå opp på dimensjon. Sitér dette innlegget Link to post
Uffe Svart 23.Mars.2011 Del på Facebook Svart 23.Mars.2011 Har nøjagtig samme problem, jsw. Fyldning af bagbordstank er nem og giver aldrig problemer, men fyldning af styrbords må gøres l-a-n-g-s-o-m-t med tynd dieselstråle og med øret næsten nede i røret. Har undersøgt de to tankes påfyldningsrør: samme dimension, ingen knæk eller skæve vinkler. Begge tankes luftslanger ens og åbne. ? ? ? ? Sitér dette innlegget Link to post
jsw Svart 24.Mars.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Mars.2011 Da har jeg krabbet litt rundt, fikk hodet og kameraet i stilling via et c-moment og her er resultatet: Jeg kommer ikke fram dit og får målt, men det SER jo ikke så ille ut mht dimensjoner?? Ser påfyllingsslangen har en nedover-bøy på seg. Kan DET skape problemer, tro? Eller at også lufteslangen har en tilsvarende nedover-bøy på seg, at det ligger igjen diesel der etter fylling av heelt full tank, og som "tetter"? Noen synspunkter? Sitér dette innlegget Det har jeg aldri gjort før, så det klarer jeg helt sikkert! (Pippi Langstrømpe) Link to post
tuffff Svart 24.Mars.2011 Del på Facebook Svart 24.Mars.2011 Er nok fare for at du har en "vannlås" i lufteslangen her. Forsøk å få et jevnt fall på denne og se om problemet løser seg. mvh tuffff Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 24.Mars.2011 Del på Facebook Svart 24.Mars.2011 Vannlås på lufteslange er opplagt ikke noen fordel men hos meg er det ikke det men jeg har likevel problemer med "spytting" når tanken nærmer seg full. Tror det skyldes at lufteslangen munner ut i omtrent samme høyde som påfyllingsstussen. Har sett noen som har tredd lufteslangen opp innvendig i en rekkestøtte hvor det er boret hull nederst og vil tro det fungerer bra. Sitér dette innlegget Link to post
jsw Svart 27.Mars.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Mars.2011 Da blir det "retting" av lufteslange + blåse den tom før neste fylling når båten er lagt ut. Satser på gode resultater Sitér dette innlegget Det har jeg aldri gjort før, så det klarer jeg helt sikkert! (Pippi Langstrømpe) Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.