Jump to content

hvor kjøpe kalesje-tråd og nål i Oslo/Akershus?


nordan family 27

Recommended Posts

Litt av en søm gikk i stykker sist høst - kanskje 15 cm. Jeg tenkte å sy dette med nål og tråd. Men ingen av bårsutstyrssjappene har dette, og på messa var det heller ingen. Har vært innom en kalesjemaker - men med åpningstider som ikke gjorde det mulig (henger ny lapp på dør hver gang jeg er der). Så - hvor i Oslo / Akershus får jeg kjøpt riktig tråd og riktig nål, evt til symaskinen hjemme eller for hånd?

Link to post
Share on other sites

Har akkurat handlet kalesjetråd hos Stoff og Stil i Drammen. De har også avdeling i Oslo.

Sterk tråd som de kaller for Bamse tråd. De har også et rimelig nålsett med div nåler (blandt annet buede nåler) som egner seg til å sy kalesjer med.

Vet ikke om tråden holder like god kvalitet som den kalesje forhandlere selger, men de sa at den var egnet for båt kalesjer.

Kjøpte først en kalesjetråd på Seasea, men den tålte ikke mye krefter før den røk. Den fra Stoff og Stil var mye kraftigere.

<p>Båter: Ibiza 20 Touring SE, Glastron CVX 16, Glastron GT-150

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...