dennrick Startet 24.Mars.2011 Link til dette innlegget Startet 24.Mars.2011 Dette var frustrerende ifjor - tok inn flaggstanga hver eneste dag jeg var ute - plutselig en dag satt den fast. Og fast sitter den enda - til tross for at den har ligget på radiatoren og tørket i flere uker. Makt har så langt ikke funket. Har noen en annen ide? Kan selvsagt sage over stanga og borre ut resten, men da må jeg kjøpe ny. Sitér dette innlegget Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision Link to post
Fiks Svart 24.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2011 Hallo. Prøv å varme opp hylsen med en varmluftspistol. Surr en våt fille rundt nedre del av flaggstangen slik at du ikke svir lakken. MVH Fiks Sitér dette innlegget Link to post
dennrick Svart 24.Mars.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2011 Jeg har faktisk en varmluftpistol i kjelleren - etter oppussing av en gammel kåk ! (har forsøkt med oppvarming med vann.... uten hell) Prøver med pistolen nå:-) Sitér dette innlegget Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision Link to post
jørn Svart 24.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2011 Dynk stanga i vann, og sjokk tørk den med varmepistolen. En liten sjangs for at stanga sprekker, men er kanskje vært forsøket... Sitér dette innlegget Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 24.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2011 (redigert) Du kan prøve å slå den litt inn med gummiklubbe? Ser ut som den har litt vandring igjen..... Redigert 24.Mars.2011 av Kaptein Fredrik (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
m/s draugen Svart 24.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2011 zalo Sitér dette innlegget Link to post
Hafrsfjord Svart 24.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2011 Er det hull i bunnen på feste? Hvis ikke, snu feste med bunnen opp, bor ett passe hull og bruk en dor på størrelse med hullet og slå stanga ut.... Sitér dette innlegget Link to post
dennrick Svart 24.Mars.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2011 Hei gutter ! "Fiks" hadde løsningen, og jaggu funket varmluftpistolen fortsatt (oppussingen innebar at jeg sto en sommer uten båt og skrapet gamle lister for maling med pistolen for å bevare stilen i huset) Resultat etter to minutter: hehe.... Dette forumet får meg til å føle meg dum innimellom, men jeg elsker det ! Thanks ! Sitér dette innlegget Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision Link to post
RSL Svart 24.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2011 Min flaggstang har en metallhylse nederst. Den sitter som f%/( på stangen, men gjør at det aldri er vanskelig å få stangen ut eller inn av stangholderen. Det er sikkert mulig å montere det på din også. Noe alla dette: RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.