ergot Startet 25.Mars.2011 Del på Facebook Startet 25.Mars.2011 (redigert) Hentet meg en Argo 19 fots speedbåt i Bangsund utenfor Namsos høsten 2009. Det var en god del arbeid som måtte gjøres med båten siden den hadde vært i en ulykke. Legger ut bilder av hva jeg har gjort, og hva jeg gjør etterhvert. Grunnen til at det har tadd tid er at jeg skadet hånden min i fjor og kunne ikke bruke hånden på 6mnd. Fergeleiet på Bognes på tur hjemover. Blåfargen på båten tror jeg er tykk bengalack. Demonterte alt i båt. Som dere ser så er det ikke mye egentli og samle på, men jeg så potensialet i den. Alle avstiverene i båten er løsnet fra skrog. Fikk tak i en Johnson 2,6 GT 235 hk 1985 mod. Denne var skjært, så hadde meg litt skruing, men nå har jeg hatt start og den går fint. Her ser dere hvordan stemplet så ut. Med alt av pakninger og nytt stempel og diverse kom operasjon på vel 3000,- Pusse arbeid igangsatt. Dette var MYE arbeid. Lakken var så tykk at når man kjørte pussemaskin over, så pusset du i 15-20 sek så var pussepapiret fullt av lakk og måtte byttes. Enda verre var den svarte bunnsmoringen. Her er undersiden ferdig. Er bare "topplokket" igjen. Var veldig usikker på farge. Og slik ble resultatet. Nå gjenstår festing av avstivere. Har ikke fått gjort det i vinter da jeg ikke har tilgang til varm arbeidsplass. Båten er satt i en naust på vinterlagring. Her er noen bilder fra vinterlagring. I vinter har jeg fått kjøpt inn litt småtteri som trengs. Har også fikset "dørken" og begynt på sofaen. Limte på sånn "bilteppe" som det kalles. Dette skal ikke bli surt hvis det blir vått. Limte på gummimatte der fotene skal være siden det er størst slitasje der. Sofaen er det bare ryggen igjen og trekke opp med skai. Bruker bare skumgummi som limes fast med kontaktlim og skai fast med kontaktlim deretter. Hydraulikk slanger til styring: Ratt som jeg fikk tak i billig: Gass/girvaier til motoren: Knopmåler og turteller, Faria Chesapeake: Voltmeter, tankmåler, temperatur (tenkte bruke til kjølevannet hvis jeg får til) og trimindikator: Kommer til å legge ut mere etterhvert som jeg får gjort noe, men er nok enda en stund da det enda er full vinter her i nord. Det har kommet rundt 50 cm snø di siste døgnene. Redigert 25.Mars.2011 av olemdo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
nroo7 Svart 25.Mars.2011 Del på Facebook Svart 25.Mars.2011 ille tøft Sitér dette innlegget Link to post
tomzern Svart 25.Mars.2011 Del på Facebook Svart 25.Mars.2011 Dette blir jo dritbra! Veldig pene linjer på denne båten!:) gleder meg til å følge prosjektet videre, så du får være flink å oppdatere;) hvilken hastighet forventer du med denne motoren? Stå på! Mvh tomzern Sitér dette innlegget Oppussing av min Draco 1700TL Link to post
ergot Svart 25.Mars.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Mars.2011 Båten har veldig pene linjer. Men skulle ønske jeg hadde mere info om disse båtene. Vet at di er finsk. I følge gammel eier så var dette en finsk konkurranse båt? Blir nok ingen oppdatering før april :( Gammel eier av båten hadde gjort 74 knop med en 200 hk Mercury XR2 motor. Så tenker at greier jeg 60 knop så er det målet mitt. Sitér dette innlegget Link to post
Sorlandschips Svart 1.April.2011 Del på Facebook Svart 1.April.2011 Veldig stilig prosjekt! Gjort en god jobb her! Sitér dette innlegget Link to post
ergot Svart 2.April.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.April.2011 Takk Takk :) Venter bare på bedre vær her i nord så jeg får gjort noe med båten. Siste snøen falt for 2 dager siden så. Sitér dette innlegget Link to post
Double Weber Svart 2.April.2011 Del på Facebook Svart 2.April.2011 Tøff båt!! Liker linjene ja Du skrev at båten hadde vært i en ulykke. Var det noen strukturelle skader? Måtte du gjøre no glassfiber arbeid? Gleder meg til fortsettelsen Leker litt med tanken selv å få tak i et nytt prosjekt. Får se om det blir no... Sitér dette innlegget Lykkelig Dracoeier ^_^ Link to post
ergot Svart 2.April.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.April.2011 Tøff båt!! Liker linjene ja Du skrev at båten hadde vært i en ulykke. Var det noen strukturelle skader? Måtte du gjøre no glassfiber arbeid? Ja disse avstiverene inne i båten som er festet i skroget var løsnet 2m fremover fra akterspeil. Så dette er det eneste glassfiber arbeidet som jeg har gjort. Ellers bar jo båten preg av og ikke være tatt vare på. Sitér dette innlegget Link to post
Sturee Svart 2.April.2011 Del på Facebook Svart 2.April.2011 Kjempetøff båt! gleder meg til å følge prosjektet! Sitér dette innlegget Link to post
ergot Svart 11.Mai.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Mai.2011 Da er jeg kommet så langt at jeg skal begynne og montere utstyr. Båten er ferdig plastet og styring ankommet i posten. Lurer på om noen har noen innspill på hvordan jeg skal gjøre det når motor skal på? Noen tips/råd? Sitér dette innlegget Link to post
ergot Svart 15.Mai.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Mai.2011 Telte over båten. Siste rest før montering. Ratt pumpe til styring. Bestilt fra USA. Fikk olje med på kjøpet. Sylinder til styring montert på motor. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.