Jump to content

VP MD21B; bør man sjekke eksosmanifoilen etc?


GeirV

Recommended Posts

Har en VP MD21B stående i Joda 27 Family sjekta mi, fra 1982. Motoren går som en klokke den, har ikke hatt noen problemer av noen art. Men; Ser at eksosmanifoilen på noen eldre motorer kan være et avakt ledd; Skjer jo at det ruster høl i disse, og det er jo litt kjedelig om man er utpå sjøen og så skjer. Hadde det vært en tanke å sjekke eksosmanifoilen? Kvier meg imidlertid litt for det, da det sikkert er deler/skruer som har rustet fast og slikt. Noen synspunkter? Hører kanskje med i bildet at jeg etterser og skifter anoder montert på motoren hver sesong....

Link to post
Share on other sites

.... Kvier meg imidlertid litt for det, ....... Noen synspunkter?

Det skjønner jeg godt. Jeg hadde en båt med samme motor fram til 2002. I 1999 merket jeg at det svettet rust på siden av manifolden. Ved nærmere sjekk så jeg det var et lite hul og at veggen i manifolden var veldig tynn.

Jeg skiftet den, men vet at noen har lappet på slike hull. Tror neppe det varte lenge. Se nøye etter om det er rustutslag på siden.

Redigert av Haba (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...