Jump to content

Ta hunden (hunnen også) med på båttur?

Norfront

Recommended Posts

Kommer vel litt an på båten og forholdene. Hvis hunden ikke er vant med båt fra før av, så bør du ta det litt forsiktig. Våre cockere har jeg hatt med i båten, noe de taklet fint, selv om de blir litt usikre. Liker best å sitte på fanget. Men så har jeg da også liten, åpen båt.

Huskyen er like selvsikker som alltid. Hopper oppi, og sitter og speider og lukter som han pleier.

VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.
Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været!

Lurer på om vår hund trives ombord jeg ;)

Bilde199.jpg

Bilde194.jpg

IMG396.jpg

Og ja.. han liker å være på tur og koser seg mens han er ombord.. han finner seg plasser i sola og i skyggen alt etter som han selv vil..

Vi har vest på han når vi skal kjøre noen steder.. og vi har han i bånd når vi er på land..

selv om hunder er aldri så lydige er det en uting å la hunder løpe fritt når man er i land hvor folk færdes.. det finnes folk som er redd for hunder, og de vet ikke om en hund er snill eller ikke.. hunder kan være voldsomme/bråe med å hoppe osv selv om det bare er for lek osv, så vis respekt å hold hunden i bånd på brygga og i land om det er flere folk der..

Er du alene på ei øy så må hunden gjerne løpe fritt..

det er nå min mening.. og det er slik vi praktiserer det..

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

og vi har han i bånd når vi er på land..

selv om hunder er aldri så lydige er det en uting å la hunder løpe fritt når man er i land hvor folk færdes.. det finnes folk som er redd for hunder, og de vet ikke om en hund er snill eller ikke..

:clap::clap::clap:

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Heisan

Vår hund trives sånn ca 75% mens vi er under veis, og 125% når vi har fortøyd.

bikja.jpg

Hvordan de første turen bør vel avgjøres av hvordan bikja "tar det"

Vest med håndtak på ryggen (gjett hva håndtaket er kjekt til :lipseal: ) er like obligatorisk som vest på andre ombord.

Vet ikke om du kommer til å ta turen over svenskegrensa, men for de som gjør det, har det nå kommet nye restriksjoner om en "marktablett" som hunden må få i forhold til noen tidgrenser. Dette fordi det er registrert en spesiell mark som vi i Norge ikke har.

Går turen over til Danmark er det full rabisvaksine som gjelder (Husk det lang laaang tid fra første sprøyte til man får en klarering).

Båndvang gjelder også i usiviliserte strøk :wflag: .

Båndtvang er minst like mye av hensyn til fugle- og dyrelivet, som av hensyn til pølsespisende mennesker.

Redigert av Tommy-lc (see edit history)

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...