Jump to content

TV antenne til båt, kva er bra?


ut mot havet

Recommended Posts

har tenkt å montere TV antenne på båten og lurer på om det er nokon som kan anbefale ei antenne som ikkje kostar så alt for mykje. Ser at det finnast fleire typer antenner, Glomex har ein antennetype til rundt tusenlappen, undrer på om antenner i denne prisklassen er OK?

Har taktrekket nede så det passer å trekke kabel til antenne samtidig.

Tenker å kjøpe ein LCD tv med Rikstv.

Link to post
Share on other sites

Kjøpte denne antenna frå Maritim forrige veke. Monteringa gjekk fint, sjølv for ein klodrian som meg. Sterkt og godt signal på RiksTV ved ca 20% pådrag på antenneforsterkaren. Har ikkje fått prøvd antenna i uthamn enno, men ho ser ut til å fungere greit så langt.

Link to post
Share on other sites

Jeg har samme antenne fra Glomex som Steinsvik linker til, og den er helt OK. Men det sies at den litt større Glomex-antennen (37cm diameter mot 25cm) er mer følsom og klarer seg bedre der signalet er spesielt svakt. Jeg kommer sansynligvis til å bytte til denne.

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Jeg har Vega'n på salingen og den er så definitivt ikke ubrukelig., Du får sikkert bedre antenner, men Vegan er god nok for meg.

 

Har du noen gang problemer med å få inn rikstv i uthavn?

 

Hvilke distrikt er det du bruker antennen?`

Står antenne i masta? (Seilbåt du har?)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...