Jump to content

Hvilken Ford-motor er dette?


Patton

Recommended Posts

På vegne av min venn Årø forsøker jeg å få tak i noen flere opplysninger om hans motor. Det han trenger å vite er hva slags Ford-motor dette er, samt gjerne kontakt med noe som har en manual/brukerhåndbok mm.  Kunnskap om hvilken modell Ford-motor dette er er blant annet nyttig ifm bestilling av deler. Som dere ser er den nå tatt ut for å få en liten sjekk i vinter.

 

Det som er kjent er at dette er en Ford diesel, 4 syl, HK er oppgitt til 61, men han mistenker at det er litt lite. Max turtall i en Årø 28 beskives å være 2100 omdr.

Mororen skal være en 86 modell.

 

Ut i fra disse bildene er det sikkert noen båtplassvenner som vet hva dette dreier seg om?

 

På vegne av Årø og mvh Patton

 

Bilde

 

Bilde

 

Bilde

 

Bilde

Link to post
Share on other sites

Mest sannsynlig er dette en traktormotor.

Ser masse likheter til min 2725 motor, ventilene er utenfor dekselet der også. Om jeg ikke tar feil er det en marinisert industrimotor. Uansett gjort av Kings Diesel. Varmeveksleren er også av samme fabrikat. Vet du om min også har vært benytta i traktorer?
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...