Jump to content

Hvordan forsterke effekten av jager skjerm på flybridge

Bitteliten

Recommended Posts

På flybridgen vår er det litt mye luft i håret på "passasjerplassene" på flybridgen i kaldt vær. Som dere ser går jagerskjermen litt ned akkurat mot "svingen" bakover foran disse to stolene.

Finnes det noen mulighet til å sette på ett eller annet på vindskjermen som gjør at vinden løftes litt mer over?

nw420_flybridge2.jpg

Det fixer Benny da for dig... :wink: Han kan da ikke have utilfredse kunder med uorden i frisyrerne..?

I øvrigt synes jeg ikke at 390-eren har det problem. Jeg har i hvert fald ikke opdaget det. Lidt længere tilbage kommer vinden ind, men ikke på de to sæder. Layoutet er ellers nogenlunde lignende:

390fly.jpg

Men jeg sejler måske ikke så hurtigt som du...?

Andy

Jeg tenker litt på å lime på en form for "diffuser" eller noe sånt - altså en liten list som kan løfte vinden noen cm til. Noen tips?

Jeg har tenkt at kanskje en plastlist eller noe sånt montert på utsiden av skjermen kan fungere

36-4011.jpg

Men slankere og i en farge som gjør at den ikke synes så godt. Enkeø å montere og enkel å ta av om den ikke gir effekt. Kanskje en stort, tynn slange jeg kan splitte og klemme over skjermen kan fungere også?

Det handler ikke om frisyre - det handler om komfort - og at jeg blir sittende alende på fly når det er kjølig :smiley:

Redigert av Bitteliten (see edit history)

Dette er også noe jeg har tenkt på, men ikke kommet frem til noen fornuftig løsning.

På takluker i bil har det vært solgt vindaviser med to klaffer som er justerbare. Jeg har tenkt om noe lignende kunne fungere, men ikke testet dette.

For min del er også avhengig av å få på flybrigdetrekk over skjermen.

Jeg har også vurdert å senke setene, det hjelper om en sitter litt lavere.

nw420_flybridge2.jpg

NordWest har ingen løsning på dette intragalaktiske problemet heller. Som det fremgår av bildet finns det teaklister på hver side av skjermen i dag. Disse fungerer i dag som beskyttelse når man går snarveien ned fra flybridgen (jeg går stort sett med caps og lay over sveis er ikke aktuelt ennå - så det er ikke håret mitt som er problemet :smiley:) Jeg kan kjøpe tilsvarende teak lister og sette foran hver stor men jeg er litt usikker på hvor stor effekt dette får. Noen som har tanker om det?

Alternativt - noen som vet om det finnes sorte kabelkanaler til el kabler i ulike former? Disse kan funke som en billig og enkel løsning tror jeg der de limes på utsiden av skjermen

Eller så kan jeg kanskje bruke CO sin og lakke den med spray?

http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=158829948

Redigert av Bitteliten (see edit history)

Kan dem ha noe som passer for deg?

Jeg kjøpte her en list for å få en penere avslutning på skjermen

Redigert av Sit (see edit history)

Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350,

Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening

Hvad med at lave en "mock-up" med fx plast-lister og skruetvinger og teste det for at se om det virker i første omgang. Hvis der er en effekt, så kan du se hvor meget siderne skal hæves for at der bliver mere ro i håret :smiley: Og herefter måske få NW til at lave et nyt plexiglas-stykke,der er højere i siderne? Det må alt andet lige være den pæneste løsning.

Jeg husker, at du har skrevet, at du foretrækker at køre båden fra fly'en i alt slags vejr. Så det er nok derfor jeg ikke har mærket til problemet. Hvis det er koldt går jeg jo ned i salonen. Og er vi flere på fly'en er det som regel varmt og behageligt i vejret.

Andy

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...