Bitteliten Startet 27.Mars.2011 Link til dette innlegget Startet 27.Mars.2011 På flybridgen vår er det litt mye luft i håret på "passasjerplassene" på flybridgen i kaldt vær. Som dere ser går jagerskjermen litt ned akkurat mot "svingen" bakover foran disse to stolene. Finnes det noen mulighet til å sette på ett eller annet på vindskjermen som gjør at vinden løftes litt mer over? Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 27.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2011 Det fixer Benny da for dig... Han kan da ikke have utilfredse kunder med uorden i frisyrerne..? I øvrigt synes jeg ikke at 390-eren har det problem. Jeg har i hvert fald ikke opdaget det. Lidt længere tilbage kommer vinden ind, men ikke på de to sæder. Layoutet er ellers nogenlunde lignende: Men jeg sejler måske ikke så hurtigt som du...? Andy Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 27.Mars.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2011 Om vi flytter stolene helt frem er det lunt og fint. Men flytter man de bakover lufter det litt. Deilig om sommeren - kaldt om høsten. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 27.Mars.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2011 (redigert) Jeg tenker litt på å lime på en form for "diffuser" eller noe sånt - altså en liten list som kan løfte vinden noen cm til. Noen tips? Jeg har tenkt at kanskje en plastlist eller noe sånt montert på utsiden av skjermen kan fungere Men slankere og i en farge som gjør at den ikke synes så godt. Enkeø å montere og enkel å ta av om den ikke gir effekt. Kanskje en stort, tynn slange jeg kan splitte og klemme over skjermen kan fungere også? Det handler ikke om frisyre - det handler om komfort - og at jeg blir sittende alende på fly når det er kjølig Redigert 27.Mars.2011 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 27.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2011 (redigert) Desverre er de fleste jagerskjermene lagd for små pga utseende. På vår Grand Banks er det laget endel høyere noe som gjør det vindstille for oss på første losjerad. Jeg er også redd for frisyren. Redigert 27.Mars.2011 av Astor (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
olpi Svart 27.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2011 Kan virke med en smal list, kanskje med litt vinkel som limes i overkant av dagens skjerm. Kan vel sikkert få laget en i plexiglass, kanskje? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 27.Mars.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2011 Er noe sånt jeg tenker på OLPI - men usikker på hvor jeg får kjøpt noe som kan passe. Sitér dette innlegget Link to post
Elise Svart 27.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2011 Dette er også noe jeg har tenkt på, men ikke kommet frem til noen fornuftig løsning. På takluker i bil har det vært solgt vindaviser med to klaffer som er justerbare. Jeg har tenkt om noe lignende kunne fungere, men ikke testet dette. For min del er også avhengig av å få på flybrigdetrekk over skjermen. Jeg har også vurdert å senke setene, det hjelper om en sitter litt lavere. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 28.Mars.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2011 (redigert) NordWest har ingen løsning på dette intragalaktiske problemet heller. Som det fremgår av bildet finns det teaklister på hver side av skjermen i dag. Disse fungerer i dag som beskyttelse når man går snarveien ned fra flybridgen (jeg går stort sett med caps og lay over sveis er ikke aktuelt ennå - så det er ikke håret mitt som er problemet ) Jeg kan kjøpe tilsvarende teak lister og sette foran hver stor men jeg er litt usikker på hvor stor effekt dette får. Noen som har tanker om det? Alternativt - noen som vet om det finnes sorte kabelkanaler til el kabler i ulike former? Disse kan funke som en billig og enkel løsning tror jeg der de limes på utsiden av skjermen Eller så kan jeg kanskje bruke CO sin og lakke den med spray? http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=158829948 Redigert 28.Mars.2011 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 28.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2011 Du får kappe setesøylene 10cm... Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Sitrin Svart 28.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2011 (redigert) Kan dem ha noe som passer for deg? Jeg kjøpte her en list for å få en penere avslutning på skjermen Redigert 28.Mars.2011 av Sit (see edit history) Sitér dette innlegget Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350, Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening Link to post
MajorAndy Svart 28.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2011 Hvad med at lave en "mock-up" med fx plast-lister og skruetvinger og teste det for at se om det virker i første omgang. Hvis der er en effekt, så kan du se hvor meget siderne skal hæves for at der bliver mere ro i håret Og herefter måske få NW til at lave et nyt plexiglas-stykke,der er højere i siderne? Det må alt andet lige være den pæneste løsning. Jeg husker, at du har skrevet, at du foretrækker at køre båden fra fly'en i alt slags vejr. Så det er nok derfor jeg ikke har mærket til problemet. Hvis det er koldt går jeg jo ned i salonen. Og er vi flere på fly'en er det som regel varmt og behageligt i vejret. Andy Sitér dette innlegget Link to post
ray Svart 28.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2011 Stikk innom glass sjappa og få dem til å lage en som er høyere, gjerne for høy i plexiglass. denne kan du kutte/justere til den funker som du vil. Når du er i mål, kan du lage en ny i plexi som har rett farge /tykkelse. Samtidig har du den orginale inntakt. Sitér dette innlegget Prosjekt Princess 35 Link to post
olpi Svart 28.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2011 (redigert) Elise & Bitteliten: Firmaet plastkomponenter på Gressvik kan lage mye rart. Hør med dem, de regner jeg med kan fikse noe for dere. : Link Tillagt: Ser ut som de ligger i Fredrikstad nå. Ligger der gamle Toyta lå. Honda har også hatt lokalene. Redigert 28.Mars.2011 av olpi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ludde30 Svart 28.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2011 Kreativ Plast på Nøtterøy kan helt sikker lage noe du kan bruke. Sitér dette innlegget If you think you kan walk on water then you will sink very quickly Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.