Jump to content

Elektrisk vinsj til 500 Kr..


Ketil M

Recommended Posts

Stemmerat jeg kjøpte den på malingsutsalget i Kilen ja...

Klarte iallefall å trekke opp en pickup opp en liten bakke, så den kan ikke være helt gærn da...

"Godkjent" for båt opptil 18fot og er merket med løftekraft opptil 2000 Kg.

 

Har desverre ikke bilde av den, men skal prøve å få tatt ett til helga.

 

Ketil

Link to post
Share on other sites

Løftekraft på 2000 kg var vel litt drøyt ?

 

Den kan nok heller trekke 2000 kg i en liten bakke, men du må vel ha dobbelwire osv for å løfte så mye.

 

Når vi er inne på saken, noen som har en grei patent for å løfte en liten motor på 120kg ut av motorrommet ? hadde tenkt å bruke kjettingtalje, men må jo ha noe å feste taljen i.

Den må kunne trekkes bakover slik at motoren kan plasseres på gulvet bak motorrommet.

 

JOH

Link to post
Share on other sites

Vi hentet yanmaren ut fra båten nå nettopp, det er 96 kilo. Brukte kran, men da jeg hadde den på akterdekket på den andre båten min, så flyttet jeg den inn i styrhuset for natta på egen hånd...

 

Med 120 kilo så tror jeg at jeg rett og slett ville fått hjelp til å løfte den ut - det blir jo 60 eller 40 kilo på hver hvis man er 2 eller 3...

 

Rart med det, siden det er en motor så tenker man straks at man må til med kraner og sånt!

Link to post
Share on other sites

Kan denne vinsjen brukes som dreggvinsj? Hadde igrunn ikke tenkt å montere vinsj, men dersom denne kan funke koster den jo ikke så mye...

Så noe hos en foretning som heter "Ola Normann" i Horten til kr. 498.-. Studerte ikke spesifikasjonene på den, men den lignet på denne fra Biltema:

 

Bilde

 

Litt mer firkantet i fasongen, men samme "brakett" for feste til tilhengefeste. Har Biltema-utgaven til å trekke båten inn i garasjen. Den har sperrehake så du ikke kan kjøre wiren ut elektrisk. I tillegg går det ikke fort eller lydløst for seg når den kjøres! Med 10m wire på trommelen er den neppe brukbar til dreggwinsj.

Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! :smiley:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...