Jump to content

Båtplass på Årnes i Nes kommune.


valvolainen

Recommended Posts

Hei,

Jeg er nyinnflyttet på Årnes, og lurer på om jeg skal hente min 21' tresnekke fra risør og ha på årnes.

Liker å bruke båt ofte, og nå er det for langt å reise for å få effektiiv bruk. Mye kjekkere å ha den i nærheten.

Noen som vet hvem man kan kontakte, evt hva det koster med en båtplass?

Mange takk!

Kenneth

Link to post
Share on other sites

Hei. Vet ikke hva det koster, men her er hjemmesiden dems: http://www.arnesbrygge.no/baatf.php

 

Ellers vil jeg annbefale deg å ha båten lenger opp slik at du kommer ut på Storsjøen. Med båt på årnes er det jo bare elva mellom Funnefoss og Rånåsfoss og opp til slusa å være Være på. Er nok ikke mye båtliv utpå der tror jeg.

 

På Storsjøen er det en del båter og liv. Du finner båtforeninger på oppstad (sør-odal båtforening) og på Sand (sand båtforening). På sand koster en plass ca 10000 i innskudd og 750 i årsavgift.

Bygdetulling med båtførerbevis!

Link to post
Share on other sites

Hei.

Jeg har båtplass i Vorma i Eidsvoll. Her har du direkte tilgang til Mjøsa etter ca 45 min i snekkefart opp til Minnesund. Jeg skal ikke benytte min plass dette året så du kan om du ønsker det få leie min plass til selvkost. Send meg en PM om du er interesert.

Båten har sin faste plass i hagen.......

Link to post
Share on other sites

Hm, jeg har ikke tenkt på at det kanskje ikke er så mange plasser å reise på Årnes. Mulig man skulle tenke på storsjøen ja, men jeg lurer på om ikke jeg vil ha den i umiddelbar nærhet i sommer, da den ikke har vært på vannet på 5-6 år... Trenger litt kjærlighet i sommmer:-) Men storsjøen til neste år høres veldig flott ut, så fint ut der oppe.

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...