Jump to content

Volvo Penta Service i Stavanger - Hvem er beste


Clueless

Recommended Posts

Som de aller fleste, jeg trenger vår service på min D4, og ser flere muligheter i Stavanger område (Garstad, Stavanger Båtsenter osv). Er det bra erfaringer eller meninger her på baatplassen om hvem er beste?

Hvor mye kan jeg forventer å betaler? (skal har service på hekken og)

Som alltid - sette pris på alle svar. :rolleyes:

Like all the best things - I'm from Wales

Link to post
Share on other sites

Jeg fikk nylig utført en større reparasjon på drev samt service på motor hos Stavanger Båtsenter på min D3 med DPS. Fikk inntrykk av at de gjorde en god jobb. Prisene var på samme nivå som andre steder.

 

Betalte ca 6900,- for motor-servicen med bytte av alle filter, olje, impeller og frostvæske.

 

Mer info om Volvo Penta service i Stavanger i denne tråden:

https://baatplassen.no/i/topic/47697-priser-paa-service-volvo-penta-d3/

Helge O

Link to post
Share on other sites

Hei

Jeg har ofte dokket en helg i hillevågsvannet og tatt polering og stoffing. Da pleier det alltid og være to stykk servicevogner som tar drevservice etc på forskjellige båter. den ene er ihvertfall Båtdoktoren. Men det er også en til som gjør dette men jeg husker ikke navnet.

Magne i Båtforeningen vet sikkert dette.

 

PS: har ikke noen erfaring med disse firmaene, men har alltid fått låne noe små verktøy og de har svart på eventuell spørsmål jeg har hatt.

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Betalte ca 6900,- for motor-servicen med bytte av alle filter, olje, impeller og frostvæske.

6900 bare for bytte av olje og filtrer? Kunne du ikke gjøre det selv? Deler koster kanskje 1,5 tusen. Jeg gjør akurat det samme på min gammel MD5A og akurat idag har jeg ødelagt avluftings skrue... Bare litt mer arbeid ;)

Link to post
Share on other sites

6900 bare for bytte av olje og filtrer? Kunne du ikke gjøre det selv? Deler koster kanskje 1,5 tusen.

Jo, selvsagt kan man gjøre det meste selv, men av og til er det greit å få kvitteringer og stempel på at alt er gjort etter boken. På denne servicen var det ca 3600 kr i deler. Dette er sikkert overprisede originaldeler, men tror uansett det blir vanskelig å finne alle de filtrene, 9 liter olje, impeller, frostvæske osv for 1500.

 

Forhåpentligvis vil denne servicen slå postivt ut nå når jeg skal selge båten :yesnod:

 

Synes iallefall for min egen del at det er greit å vite at motor og drev er 100% i orden når jeg skal selge.

Helge O

Link to post
Share on other sites

Ser ut at motoren din er litt støre enn min. Min tar bare 2l olje :) Om motoren din er ny da er det bra å gjøre alt på autorisert servis. Min MD5A er 33 år gammel så der er litt forskjell. Jeg prøver å gjøre servis selv denne gangen og det også hjelper å lære seg noe om moteren. Går noe galt på sjøen, det kan vare uerstatelig.

 

Til min overaskelse har jeg funnet den avluftings skrue i Stavaner Båtsenter. Kostet den bare 18 kr. :)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...