Jump to content

Båtsenteret i Holmestrand, konkurs og ny oppstart


Nightlife

Recommended Posts

Jeg fant ingen tråd om dette, men Båtsenteret i Holmestrand gikk konkurs for ca 3 uker siden. Jeg jobbet på verkstedet der, og har nå hoppet langt og dypt nedi vannet for å prøve meg som bare meg. Jeg og tidligere verkstedsjef her har begynt drift i verksteddelen av Båtsenteret, der vi har som mål å få en hel haug med veldig fornøyde kunder og ingen misfornøyde.

 

Vi har en mobilkran, en ganske stor verkstedhall og mye pågangsmot. Vi ligger også fint til ved havnen, så om man bare er nyfiken står kaffen på hele dagen og vi liker godt å ta en prat om løst og fast. Helst i pausen, da :)

Link to post
Share on other sites

Om det var noe Holmestrand skulle kunne gjøre for å svinge seg opp så måtte det være på den maritime fronten.

Det var jo slik det starte for en stund siden. Med en beliggenhet som savner sidestykke, gode kommunikasjoner og dypvannskai.

alt i sentrum burde det ligge tilrette for å gjøre byen til et maritimt senter i Oslofjorden.

 

Jeg håper dere komme skikkelig i gang igjen og at det kan bli et oppsving på den maritime fronten.

 

Tenk hva man kunne fått til på melkefabrikken og innover mot Peter Pan.

 

 

mvh,

Ole

Ole
S/Y Algol

Link to post
Share on other sites

Jeg fant ingen tråd om dette, men Båtsenteret i Holmestrand gikk konkurs for ca 3 uker siden. Jeg jobbet på verkstedet der, og har nå hoppet langt og dypt nedi vannet for å prøve meg som bare meg. Jeg og tidligere verkstedsjef her har begynt drift i verksteddelen av Båtsenteret, der vi har som mål å få en hel haug med veldig fornøyde kunder og ingen misfornøyde.

 

Vi har en mobilkran, en ganske stor verkstedhall og mye pågangsmot. Vi ligger også fint til ved havnen, så om man bare er nyfiken står kaffen på hele dagen og vi liker godt å ta en prat om løst og fast. Helst i pausen, da :)

 

 

Hva gjør de som har båter i opplag hos dere? (er nemlig en av dem) :(

Link to post
Share on other sites

Om det var noe Holmestrand skulle kunne gjøre for å svinge seg opp så måtte det være på den maritime fronten.

Det var jo slik det starte for en stund siden. Med en beliggenhet som savner sidestykke, gode kommunikasjoner og dypvannskai.

alt i sentrum burde det ligge tilrette for å gjøre byen til et maritimt senter i Oslofjorden.

 

Jeg håper dere komme skikkelig i gang igjen og at det kan bli et oppsving på den maritime fronten.

 

Tenk hva man kunne fått til på melkefabrikken og innover mot Peter Pan.

 

 

mvh,

Ole

 

Vi håper jo selvsagt på det samme. Det er en stor mengde båter her, og vi ligger fint til på havnen. Det har lenge vært hvisket i krokene om utbygging av området utenfor Felleskjøpet, uten at det har skjedd en masse så langt. Men behovet er i markedet, og man skal ikke se bort i fra at ivrige folk som oss kan komme til å gjøre noe utenfor der.

 

mvh

Jon A

Link to post
Share on other sites

Det er et stort behov for båtplasser i Oslofjorden. Området er stort det er en gammel søppelfylling der som egner seg godt til

opplag og parkering.

Det er særs godt beskyttet mot SV vinder, noe mindre fra N. Det er bare å sette i gang, tror ventelistene allerede ved første

initiativ på web ville være fulle. Det vil ikke være noe problem å fylle en havn med 1000 båter der hvis bare prisen er riktig

(type båtforening). Kort vei å kjøre på fin vei. Litt langt å gå fra toget riktignok, men det er sannsynligvis av mindre betydning.

 

Så kan man ha verksted i gamle Peter Pan bygget.

 

Så det er bare å klemme vei. Jeg tror ikke kommunen er de som er showstopper her.

 

mvh,

Ole

Ole
S/Y Algol

Link to post
Share on other sites

flott at du tør :thumbsup: med god kundebehandling og god verdi for pengene går dette sikkert bra! Pass på å ha god kontroll på inntektene (dvs at folk gjør opp for seg) og hold kostnadene nede :smiley:

 

Kan du få slukket det flomlyset på moloen som gjør at vi ikke ser innseilingsfyret til Holmestrand når vi går dit i mørket? Det er forbaska irriterende :smiley:

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

flott at du tør :thumbsup: med god kundebehandling og god verdi for pengene går dette sikkert bra! Pass på å ha god kontroll på inntektene (dvs at folk gjør opp for seg) og hold kostnadene nede :smiley:

 

Kan du få slukket det flomlyset på moloen som gjør at vi ikke ser innseilingsfyret til Holmestrand når vi går dit i mørket? Det er forbaska irriterende :smiley:

 

Det var omtrent det man håpet på. Takk:) Flomlyset er ikke min favoritt heller..:)

 

Ella: Frank satset på andre muligheter i høst, og jeg har bare sporadisk kontakt med ham om dagen. En veldig hyggelig kar.

Link to post
Share on other sites

Antakelig blir det press på likviditeten den første tiden.

 

For å sitere en fiskehandler i Sverige: Kreditt er som sex - noen får - andre får ikke. :smiley:

 

Ha bankterminal. Ikke send ut giroer til kunder. Penger på konto er gull for dere. Sørg for lange kredittider fra leverandører.

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

Jeg fant ingen tråd om dette, men Båtsenteret i Holmestrand gikk konkurs for ca 3 uker siden. Jeg jobbet på verkstedet der, og har nå hoppet langt og dypt nedi vannet for å prøve meg som bare meg. Jeg og tidligere verkstedsjef her har begynt drift i verksteddelen av Båtsenteret, der vi har som mål å få en hel haug med veldig fornøyde kunder og ingen misfornøyde.

 

Vi har en mobilkran, en ganske stor verkstedhall og mye pågangsmot. Vi ligger også fint til ved havnen, så om man bare er nyfiken står kaffen på hele dagen og vi liker godt å ta en prat om løst og fast. Helst i pausen, da :)

 

Lykke til, Kommer snart på kaffe

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...