Quantum Startet 25.Oktober.2004 Link til dette innlegget Startet 25.Oktober.2004 Hei Nå har oda 1 byttet nick. Quantum Satis er navnet på den nye båten og nicket her på baatplassen er nå Quantum. Greit å gi seg til kjenne når et nytt nick dukker opp. Sitér dette innlegget Tidligere båter: Skilsø 27 m/ Bukh 48 - Tristan 301 m/ VP MD 30 - Sandvik 25 m/ BMC 1500 Vårt prosjekt: https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=8046 Hjemmeside: www.GudrunogTrond.com Link to post
Ingar Svart 25.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2004 Apropos nick: Når vi går over til Invision blir det ett annet opplegg på dette. I Invision har man nemlig kun ett navn, ikke brukernavn + nick slik som her. Dette har flere fordeler ift YaBB varianten, bl.a. at man unngår forvirring om kring IM som er basert på bruker-navn, ikke Nick. Samt mulig problemer ifm innlogging, der det altså er brukernavnet, ikke nick'et, som må oppgies. Husk også at brukernavn og passord er "case-sensitive", man må altså holde orden på små og store bokstaver. Alle vil få YaBB-brukernavnet som nick i Invision. Men fortvil ikke, man vil selv kunne endre det i profilen. Dvs. det er mulig i Invision å sette en min.grense for antall postinger før man kan endre bruker/nick-navnet, vi har ikke diskutert om vi vil benytte oss av dette. Når det er sagt så har de aller fleste her samme nick og bruker-navn. Sitér dette innlegget Link to post
Batdilla Svart 25.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2004 Tipper det blir flere enn Baat-Guru og Oda som kommer til å skifte Nick fremover i påvente av overgang til det nye forumet. Jeg har derfor et lite ønske - at vi forsøker å samle alle meldinger om navnebytte i en tråd, slik at vi ikke ender opp med en masse 'xxxx har byttet navn til xxxxx' tråder. Personlig mener jeg det bør holde at man informerer i en dedikert tråd som alle bruker, og kanskje i tillegg legger inn sitt gamle navn i signaturen i en overgangsperiode. Håper spesielt Oda er enig i dette og kanskje endrer tittelen på denne tråden til et mer generelt 'Jeg har byttet Nick'. Sitér dette innlegget Link to post
John_Kr Svart 25.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2004 Jeg bruker mitt nick (John Kr) i mange andre sammenhenger også og har ikke planer om å bytte ifm overgangen til ny software eller ny båt. Nick'et er jo en gjenkjenning på personen. Det viktigste er jo at ledelsen for Baatplassen.no har oversikt over hvem vi er og med riktig e-mail adresse. Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
Astor Svart 25.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2004 Tipper det blir flere enn Baat-Guru og Oda som kommer til å skifte Nick fremover i påvente av overgang til det nye forumet. Jeg har derfor et lite ønske - at vi forsøker å samle alle meldinger om navnebytte i en tråd, slik at vi ikke ender opp med en masse 'xxxx har byttet navn til xxxxx' tråder. Personlig mener jeg det bør holde at man informerer i en dedikert tråd som alle bruker, og kanskje i tillegg legger inn sitt gamle navn i signaturen i en overgangsperiode. Håper spesielt Oda er enig i dette og kanskje endrer tittelen på denne tråden til et mer generelt 'Jeg har byttet Nick'. Sitter å funderer på om også jeg skal bruke båtnavnet som nick. Men vet ikke hvordan jeg skal gå fram. Er det bare å registere meg på nytt, så ordner adm. overgangen? Inge som ønsker overgang til Astor Visste ikke at det var så enkelt. Nå er det Astor fra i dag. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Gerhard Svart 25.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2004 Men vet ikke hvordan jeg skal gå fram. Er det bare å registere meg på nytt....Nei, Gå inn på profil på toppen av siden. Brukernavn vil beså, men navn kan du endre. Gerhard Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 25.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2004 Sitter å funderer på om også jeg skal bruke båtnavnet som nick. Men vet ikke hvordan jeg skal gå fram. Er det bare å registere meg på nytt, så ordner adm. overgangen? Inge som ønsker overgang til Astor Foreslå at man venter til vi er over på Invision.Om du endrer nick til Astor nå vil du uansett være inge på Invision. Vi kan ikke endre selve brukernavnet i YaBB. Men brukerne selv kan altså endre det selv etterpå i Invision. Om vi setter noen grense på antall innlegg vil det være lavt, f.eks. 20. En ting jeg glemte å nevne er at YaBB opplegget gjør at vi faktisk kan ha flere brukere med samme nick, dette kan ikke skje i Invision. Sitér dette innlegget Link to post
Erik Svart 25.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2004 Hmm. Føler at jeg kjenner mange av dere, basert på innleggene dere har postet. Dersom vi får utstrakt bytte av Nick, blir det vanskelig å kjenne dere igjen, er jeg redd. Inge er nok ett unntak, med Astor uten P, som er like gjennkjenelig som Nicket Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
Batdilla Svart 25.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2004 Takk til Oda/Quantum for korrigering av tittel på tråden. Har gjort meg noen refleksjoner rundt dette med skifte av forumnavn som jeg tenkte å dele i Farmen pausen. Det å skifte forumnavn er egentlig ganske alvorlig (Alt er relativt). Hva er det vi bruker for å kjenne igjen hverandre her i forumet? Utseendet? Stemmen? Nei, det eneste vi kan kjenne igjen hverandre på er hovedsaklig forumnavnet, med litt støtte fra avataren. Avataren synes jeg personlig ikke er så drastisk om man skifter. Derimot ramler det mer eller mindre helt sammen for undertegnede når enkelte brått skifter både "Utseendet" og "Stemmen" samtidig og dukker opp med nytt og ukjent forumnavn. Man ser kanskje at vedkommende har postet mange innlegg, men den man "ser" foran seg i form av brukernavn er helt ukjent. Poenget mitt er at navnet i seg selv ikke er så nøye. Om man heter Per, Pål, Xddlf eller noe annet spiller mindre rolle. Uansett vil man etter en tid bli igjenkjent. Stort sett er det bare en selv om er opptatt av hva slags brukernavn man har. Jeg tror jeg har en del med meg når jeg påstår at det som er viktig for meg, er at jeg kjenner deg igjen og vet hvem jeg kommuniserer med. Hva navnet ditt her i forumet er, interesserer meg midt på ryggen, så lenge jeg kjenner deg igjen. Hvis man ikke har vært altfor aktiv med innlegg, er selvsagt betydningen av brukernavnet mindre. Men mange har vært aktive over en lang periode. Oppfordrer derfor alle til å tenke igjennom hva som er viktigst: At man har et brukernavn man selv synes er stilig, eller at alle de man har kommunisert med før fremdeles kan kjenne en igjen. Dette gjelder de som frivillig vurderer å bytte brukernavn. Så har vi de som ikke uten videre selv kan velge. Det vil si de hvor brukernavn og nick ikke er det samme i dag. F.eks. nicket Lars. H. har brukernavnet lhh. Det kan se ut som det blir mulig i forumet vi etter hvert går over til å selv endre brukernavn når man har passert et ikke altfor stort antall innlegg. I Lars' sitt tilfelle er det mest naturlig å endre brukernavnet i det nye forumet slik at man fortsetter å framstå som Lars H. Men resten vil jeg oppfordre til å tenke seg om en gang eller to, før man bytter brukernavn/nick av andre grunner enn å fortsette å framstå med samme navn utad som man alltid har brukt. Sitér dette innlegget Link to post
SeaMaster175 Svart 25.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2004 Jeg byttet nick for noen dager siden fra: jonhei til: M/B Gamla! Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 25.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2004 Må bare si meg helt enig med Batdilla. Det blir nokså kaotisk hvis det blir en mote å skifte identitet. Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 25.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2004 Jeg tror jeg har en del med meg når jeg påstår at det som er viktig for meg, er at jeg kjenner deg igjen og vet hvem jeg kommuniserer med. Hva navnet ditt her i forumet er, interesserer meg midt på ryggen, så lenge jeg kjenner deg igjen.Stort enigere kan ikke jeg bli . En opparbeider seg respekt og tillit (forhåpentligvis ) gjennom innlegg og navnet er det hele som binder ens innlegg sammen. Tenk dere om før dere endrer nick :smash: Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Link to post
Amorosa Svart 25.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2004 Meget godt poeng Batdilla. Man har fått en tilhørighet til disse "nick". En som ikke kommer til å skifte "nick". Sitér dette innlegget Link to post
John_Kr Svart 25.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2004 Må bare si meg helt enig med Batdilla. Det blir nokså kaotisk hvis det blir en mote å skifte identitet. Helt enig med Batdilla og Lasse. Viser til mitt tidligere innlegg i denne tråden.. Ikke bytt nick. :nono: Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
jada Svart 25.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2004 Stort enigere kan ikke jeg bli .Samme her Behold nicket som vi er kjent med, så "vet" vi hvem du er. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 25.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2004 Så har vi de som ikke uten videre selv kan velge. Det vil si de hvor brukernavn og nick ikke er det samme i dag. F.eks. nicket Lars. H. har brukernavnet lhh. . . . . I Lars' sitt tilfelle er det mest naturlig å endre brukernavnet i det nye forumet slik at man fortsetter å framstå som Lars H.Jeg skal selvfølgelig ikke bytte nick, men så snart det er mulig å endre brukernavnet så det blir likt nick'et, kommer jeg til å gjøre det. Lars H. med brukernavn, lhh - foreløpig Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Ingar Svart 25.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2004 Samme her Behold nicket som vi er kjent med, så "vet" vi hvem du er. Også helt enig!Men for at det ikke skal være tvil, de av dere som har forskjellige brukernavn og nick på dette forumet må selv bytte ut brukernavnet med nicket etter av vi er over på Invision. Ser Dillas poeng, vi bør kanskje ta en poll etter overgangen om det skal være mulig for brukerne selv å forandre nicket i fremtiden. Hvis man har vært aktiv her lenge og bytter nick går det jo an, i en overgangsfase, å legge info om det i signaturen. "Tidligere kjent som ......." elller noe lignende. Sitér dette innlegget Link to post
Sebaldus Svart 25.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2004 Uff da....håper (og tror ikke) jeg har skapt en trend Men jeg tenkte nå som så at jo lengre jeg ventet jo værre ble det. Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 25.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2004 Også helt enig! Men for at det ikke skal være tvil, de av dere som har forskjellige brukernavn og nick på dette forumet må selv bytte ut brukernavnet med nicket etter av vi er over på Invision. Ser Dillas poeng, vi bør kanskje ta en poll etter overgangen om det skal være mulig for brukerne selv å forandre nicket i fremtiden. Hvis man har vært aktiv her lenge og bytter nick går det jo an, i en overgangsfase, å legge info om det i signaturen. "Tidligere kjent som ......." elller noe lignende. Føler at jeg har skapt noe røre! :headbang: Har lagt inn fullt navn og alt dere kjenner meg for. Man veien tilbake er jo relativt enkelt. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Batdilla Svart 25.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2004 ...Føler at jeg har skapt noe røreIngen regel uten unntak. I enkelte tilfeller kan et slik navneskifte gå ganske bra. Uten å nevne noen spesielt, har enkelte en spesiell evne til å skape blest om seg selv/båtnavnet på en slik måte at mange vil igjenkjenne dem uansett . Men jeg håper de fleste fortsetter å opptre under ideniteten man har lært å kjenne dem under. Et råd: Bytt heller båt! Minst 3 fot mer! Det er nå tiden er inne for å se utover om man kan gjøre det store kuppet. Er du fornøyd med båten du har, sier du? Kjøp en til! Sitér dette innlegget Link to post
Quantum Svart 25.Oktober.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2004 Føler at jeg har skapt noe røre! :headbang: Auda, dette har vist skapt riktig røre her på forumet. Grunnen til bytte av nick har vært at vi hadde båtnavnet som nick og at det var båten som ble gjenkjent på sjøen, med vimpel. Med ny båt og nytt navn på båten følte vi at det var riktig å bytte nick, for det er jo båten som blir først sett på sjøen. Vi som bytter båt så ofte som hvert 10 - 15 år så vil nok dette navnet vare en stund. Dette er gjennomtenkt og info om nickbytte er lagt til i signaturen. Sitér dette innlegget Tidligere båter: Skilsø 27 m/ Bukh 48 - Tristan 301 m/ VP MD 30 - Sandvik 25 m/ BMC 1500 Vårt prosjekt: https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=8046 Hjemmeside: www.GudrunogTrond.com Link to post
Lotus Svart 25.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2004 I kveld er det jeg som er Per. Du kjenner meg nok. Broren min heter Pål. Sitér dette innlegget Link to post
Amorosa Svart 25.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2004 I kveld er det jeg som er Per. Du kjenner meg nok. Broren min heter Pål. :crazy:Lotus, nå gir du deg Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 25.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2004 I kveld er det jeg som er Per. Du kjenner meg nok. Broren min heter Pål.hehe, i dette tilfelle er det enkelt siden du tidligere hadde identisk bruker og nick-navn. Men hvis f.eks. Gunga skulle endre nicket vil noen kanskje bli forvirret. Ok, vi ville jo kjent ham igjen på dialekten da... Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 25.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2004 Men hvis f.eks. Gunga skulle endre nicket vil noen kanskje bli forvirret. Ok, vi ville jo kjent ham igjen på dialekten da... Who me?!!! Jeg, som snakker så godt norsk ?!!??? (snakker värre enn en 'ytlending' om ni sp admiralinnen! ) Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.