Jump to content

Forslag til pumpe for å fylle olje på gear-kasse...


Medusa

Recommended Posts

For å fylle olje på min gearkasse må jeg benytte peilehullet som er 8mm. Har hittil brukt en håndpumpe(av sykkelpumpe-typen) med tynn slange, men dette funker dårlig og er utrolig grisete. Har også forsøkt å montere en trakt på slangen, men da slangen er så tynn så tar det alt for lang tid for oljen å renne gjennom.

Er takknemlig for forslag til høvelig pumpe eller framgangsmåte...

Link to post
Share on other sites

Var ikke klar over at det gikk en parallelltråd..

 

Ditt første forslag i den andre tråden, som jeg kaller oljepumpe av sykkelpumpe-typen, har jeg to utgaver av. Men, som jeg sier så fungerer de dårlig til så tynn slange. Det tar lang tid, og man må presse hardt med det resultat at olja lekker forbi stempelet...utrolig grisete.

Den andre pumpen du foreslår, med 7-liters beholder, skal jeg virkelig vurdere. Koster jo litt, men hvis den fungerer så kan det være verd kronene...

Link to post
Share on other sites

Det er denne typen oljekanne jeg tenker på:

 

http://nettbutikk.wuerth.no/wsp/wurth/frontend.cgi?template=product_list&chapterid=9&sectionid=162810&articleid=162829

 

Det går seint, men fungerer og løsningen er billig.

Den sistnevnte er helst til bilbruk og for dem som fyller mye og bruker den ofte.

Redigert av TMe (see edit history)
Link to post
Share on other sites

En tom og rengjort ketchupflaske, er gratis og funker som bare det :smiley:

Sett girolje dunken på badegulvet kvelden i forveien (Fruen er ikke så happy-men-men) Og vips så tar det halve tiden.

Er det snakk om større mengde, har jeg brukt oljeskifte pumpa fra biltema. Flushet en liten skvett først.

Redigert av Kjapp33 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...