Jump to content

Billig targabøyle / montering for lyskastere til skjærgårdsjeep


DIYglenn

Recommended Posts

Hei folkens!

 

Jeg har kunne tenkt meg en targabøyle (eller noe lignende) som jeg kan ha på en liten skjærgårdsjeep. Det er snakk om 13 fot, så en liten skjærgårdsjeep.

 

Kunne tenkt meg en targabøyle, eller en annen festeanordning som gjør at jeg kan få lyskastere til å lyse litt framover, i tillegg til evt. navigasjonslys.

 

Fant ingen enkle løsninger for dette. Tenkte evt. på et par alubøyler, kalesjebøyler? Men det er raskt snakk om mye penger. Jeg tenker på ca. 500,- for noe sånt. Er ikke verdt å koste på mer på denne båten.

 

 

Tips?

Redigert av nordemoniac (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Det enkelte må da være baugbelysning. Jeg har montert det på en liten 15' jeep og satt dem så lavt at de treffer vannet 8-10 m foran båten for ikke å blende motkommende båter.

 

048.jpg

 

De reflekterer godt nok opp fra vannet til at jeg kan skimte land forut på 2-300 m i belgmørke samt blåser og annen fiskeredskap på 50-60 m. Andre båter er synlige på snaue 100 m. Det holder i massevis for mørkekjøring i 5-6 knop - og fortere er uansett uansvarlig!

 

Trond

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...