Jump to content

Giver til dieseltank


Fenix

Recommended Posts

Jeg har en veldig enkel peilepinne på toppen av dieseltanken, med skrufeste. Den spretter opp (hvis tanken er full) når jeg løsner korken.

Den siste sesongen har det lekket diesel gjennom denne dingsen, ikke bare når tanken er litt for full, men også når jeg seiler på skakke - og det er jo vanskelig å unngå hvis jeg skal bruke båten til det den er laget for.

Jeg har forsøkt å tette lekkasjen uten hell, og vurderer nå å bytte hele greia med en nymotens giver og viser. Den nåværende pinnen sitter festet i lokket til mannhullet. Noen som har erfaringer med denne problemstillingen? Finnes det givere som lar seg montere i et sånt mannhull (cirka 6-7 centimeter i diameter) slik at det blir tett?

Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Ta en titt på Wema, http://www.wema.no . De har bra sensorer (rimelige) for montering i mannhull. Dimmensjonene får du sjekke opp selv.

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Takk Lars, det var et godt tips. Jeg finner ikke noen forhandlere på Østlandet - noen som vet?

Er nesten sikker på at du også får det hos Malfix i Maridalsveien

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...