Jump to content

volvo penta 40 topp


tommyola

Recommended Posts

Er det noen som kan tipse meg om hvor det finnes en topp/delemotor til aqad40/tamd40

Tommy

93232828

Ettersom du får dårlig respons på spørsmålet ditt skal jeg prøvr å gi deg et par generelle tips.

Volvo har et byttesystem hvor du leverer inn den brukte defekte delen og får igjen en fabrikkoverhalt del ved å betale et "mellomlegg".

Drevia i Lysekil mfl. selger nye og brukte Pentadeler. Søk på Drevia på nettet og let deg fram i listene over brukte deler. Jeg ville også forsøkt et søk her på Baatplassen for å finne adresser til folk som selger brukt. Søk på Volvo- brukt- deler osv.

Lykke til

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Hei

Har en kollega med volvomotor (husker ikke hvilken). Han tok denne ut for total overhaling, og oppdaget sprekk i toppen. Ny topp ca25000,-. Han undersøkte, og oppdaget att det sto samme stammemotor i volvo lastebiler, ny topp ca13000,-. Noen små justeringer med en dremmel slipemaskin på utsiden av toppen og den smatt rett på. Kansje markedet for brukte deler kan utvides hvis du kan bruke en biltopp?

Lykke til :wink:

Hei og hå

 

Regent

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...