Jump to content

Definisjonen på Båtentusiast


Petter-B

Recommended Posts

Denne må jeg bare dele med dere kjære medlemmer, i 2003 tok jeg dette bildet av en familie i Arendal som bare måtte på vannet til tross for at fremdriftsmaskineriet hadde tatt kvelden. Og hva viser man ikke av kreativitet?

På vei ut hørte jeg at fruen ombord sa hun kom til å være under le det meste av turen, dette var visstnok for flaut.

 

Som dere ser av bildet så er en gummibåt fortøyd akterut på en Scand, skipper motorløs styrer mens maskinisten befinner seg i gummibåten.

 

Noen bedre???

 

Bilde

Hvorfor vi ikke har kjøpt bobil eller campingvogn? Jammen de flyter jo så dårlig..

Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Naboen min hadde en gang en seilbåt, en Hero 101. Han var på vei gjennom Vrengensundet for motor i vindstille. Dermed døde motoren, og lot seg ikke start. men de hadde da en VG-jolle med en gammel 5-hesters med seg. Fort gikk det ikke motstrøms med VG-jollen foran og heroen på slep. Men de kom seg da inn til brygen og fikk motoren igang etter hvert. Motoren døde imidlertid da de var kommet ut på fjorden. Der var det heldigvis et mikroskopisk sønnadrag slik at de klarte å seile inn til Skarpsno i Oslo. Men det tok laaaang tid. Og jollen måtte hjelpe til i havnen.

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

En båtentusiast er etter min mening . En som lever og ånder for båten sin ,  en som bruker den , hele året om det går . Er ikke helt bra jeg vis jeg ikke har vært en tur i havna og sjekka båten , og det er jeg vær dag og gjerne flere ganger pr dag også ( det er jo  for at jeg ikke har så mye annet og gjøre ) . Helsa mi kunne vært mye bedere og da hadde båten blitt brukt mere også .Har passert 600 timer i år så den blir da brukt men . I havna der jeg hører til er det ca 350 båter (trur eg) . er et vannvittig stort anntall båter som ikke har vært ute i år . Hva dem skal med båt aner ikke jeg , men det er mange alt for mange som ikke bruker båten sin ,eller for den saks skyld ser etter den i det hele tatt .Men klart det , er jo opp til den enkelte det om dem vil bruke den eller ikke , men kan jo lure da . Hvorfor har folk båt da den ikke blir brukt og knapt nok sett etter ? Har folk for mye penger eller ?

 

PS:Drømmen er og få fruen med på og selge huset og kjøpe seg en båt en kan bo i .Det hadde vært bærre lækkert .

 

Kaptein på Tine II

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Minstekravet må være at han tenker på båt minst en gang om dagen...

En gang om dagen?  OM DAGEN?  Det kan da ikke være en båtentusiast.  Minst en gang i minuttet!!  Eller ... teller ikke dagdrømmene, men bare tanker om den båt du HAR?

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Må presisere utsagnet noe; drømme seg bort fra det vanlige daglige livet til livet på sjøen, enten ute på tur eller i havn. Dersom du gjør dette minst en gang om dagen, da syntes jeg man kvalifiserer til entusiast begrepet.

Det er jo ikke bare de som realiserer disse dagdrømmene som er entusiaster.  :flag:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...