Petter-B Startet 25.Oktober.2004 Link til dette innlegget Startet 25.Oktober.2004 Denne må jeg bare dele med dere kjære medlemmer, i 2003 tok jeg dette bildet av en familie i Arendal som bare måtte på vannet til tross for at fremdriftsmaskineriet hadde tatt kvelden. Og hva viser man ikke av kreativitet? På vei ut hørte jeg at fruen ombord sa hun kom til å være under le det meste av turen, dette var visstnok for flaut. Som dere ser av bildet så er en gummibåt fortøyd akterut på en Scand, skipper motorløs styrer mens maskinisten befinner seg i gummibåten. Noen bedre??? Sitér dette innlegget Hvorfor vi ikke har kjøpt bobil eller campingvogn? Jammen de flyter jo så dårlig.. Link to post
Ingar Svart 25.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2004 Hmm, mon tro om han er medlem. Enig at det kvalifiserer til en vurdering ifm kåringen av Årets Båtentusiast 2004.... Sitér dette innlegget Link to post
Jorg-1 Svart 25.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2004 Flaut og flaut....det er jo bedre på denne måten. Vekker ikke såååå veldig mye oppmerksomhet da hvis skippern kan late som han styrer.... Flaut er det når jolla kjører foran og tauer.... :lol: Sitér dette innlegget Dracosiden til Jørgen Link to post
OT-flyktning Svart 25.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2004 Min første reaksjon var egentlig det motsatte: tilbake kommer de da kanskje vha redningsskjøyta? Nei, ihvertfall det mest fundamentale burde være i orden før en legger ut på tur. Hadde det vært seilbåt.... Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 25.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2004 Hei. Naboen min hadde en gang en seilbåt, en Hero 101. Han var på vei gjennom Vrengensundet for motor i vindstille. Dermed døde motoren, og lot seg ikke start. men de hadde da en VG-jolle med en gammel 5-hesters med seg. Fort gikk det ikke motstrøms med VG-jollen foran og heroen på slep. Men de kom seg da inn til brygen og fikk motoren igang etter hvert. Motoren døde imidlertid da de var kommet ut på fjorden. Der var det heldigvis et mikroskopisk sønnadrag slik at de klarte å seile inn til Skarpsno i Oslo. Men det tok laaaang tid. Og jollen måtte hjelpe til i havnen. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Tine IV Svart 25.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2004 En båtentusiast er etter min mening . En som lever og ånder for båten sin , en som bruker den , hele året om det går . Er ikke helt bra jeg vis jeg ikke har vært en tur i havna og sjekka båten , og det er jeg vær dag og gjerne flere ganger pr dag også ( det er jo for at jeg ikke har så mye annet og gjøre ) . Helsa mi kunne vært mye bedere og da hadde båten blitt brukt mere også .Har passert 600 timer i år så den blir da brukt men . I havna der jeg hører til er det ca 350 båter (trur eg) . er et vannvittig stort anntall båter som ikke har vært ute i år . Hva dem skal med båt aner ikke jeg , men det er mange alt for mange som ikke bruker båten sin ,eller for den saks skyld ser etter den i det hele tatt .Men klart det , er jo opp til den enkelte det om dem vil bruke den eller ikke , men kan jo lure da . Hvorfor har folk båt da den ikke blir brukt og knapt nok sett etter ? Har folk for mye penger eller ? PS:Drømmen er og få fruen med på og selge huset og kjøpe seg en båt en kan bo i .Det hadde vært bærre lækkert . Kaptein på Tine II Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Skipper Worse Svart 28.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2004 Hva med ... en hvis sosiale liv på land i det alt vesentlige består i å lese og skrive innlegg på baatplassen?? Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
MS Victoria Svart 31.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 31.Oktober.2004 Minstekravet må være at han tenker på båt minst en gang om dagen... Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 31.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 31.Oktober.2004 Minstekravet må være at han tenker på båt minst en gang om dagen... En gang om dagen? OM DAGEN? Det kan da ikke være en båtentusiast. Minst en gang i minuttet!! Eller ... teller ikke dagdrømmene, men bare tanker om den båt du HAR? Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
MS Victoria Svart 1.November.2004 Link til dette innlegget Svart 1.November.2004 Må presisere utsagnet noe; drømme seg bort fra det vanlige daglige livet til livet på sjøen, enten ute på tur eller i havn. Dersom du gjør dette minst en gang om dagen, da syntes jeg man kvalifiserer til entusiast begrepet. Det er jo ikke bare de som realiserer disse dagdrømmene som er entusiaster. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.