Jump to content

hvordan betale motor e.l sikkert - finn bet.garanti?

Superkul

Recommended Posts

skal handle ny utenborder og summen er såpass stor at jeg kvier meg for og bare sette inn penger på konto til forettning - foreslo finn bet garanti men de sa at summen var for stor :confused:

hva ville dere gjort - er langt unna og prisen på overligger er såpass at jeg får ikke tak i det hos lokale forhandlere her

litt kjedelig hvis butikken plutselig er "konk".....

Finn's betalingsgaranti er ment til å sikre både kjøper og selger. Hvis selger vegrer seg, kan det være noe muffins. Jeg kan ikke huske om det kostet noe for selger å bruke tjenesten. Jeg har solgt og fått betalt via Finn, riktignok ikke store beløp, men det fungerte glimrende...

Kjetil S

Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand...

ja det var slik jeg tenkte og jeg betaler selvsagt ikke inn på konto - vet av erfaring at det er dumt

ikke bare kan man bli lurt men når pengene står inne på dems konto kan ting plutselig ta veeeeeldig lang tid også - det er en butikk som har holdt på i mange år i trondheim men som sagt vil jeg ikke bet forskudd

Kjenner du noen i området? Som kan hente og betale for deg?

Alternativer er å sette en mindre sum på konto, f.eks. 5.000, for å sikre kjøpet. Og betale resten når du eller noen andre henter.

Det har jeg aldri gjort før, så det klarer jeg helt sikkert! (Pippi Langstrømpe)

Det må da være rimeligere å kjøre Fredrikstad Trondheim selv, enn og få den sendt... Det er vel ikke mere enn 60 mil hver vei.. samt at betalingen er grei, cash on delivery

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Ja skjønner det, men åkke som... du slipper uvissheten om betaling da..

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført

men går det en suzuki 140 df i bagagen i en golf stv 2002 mod da tro??

Det vil jeg tro.. ned med baksetene og inn med motoren.. den veier vel ikke mer en 150kg.. blir et h... og få den ut men med gode naboer er det også mulig

Med den tunge motoren inne i bilen: Får du en bråstopp, da er sjansen svært stor for at du blir stygt skadet, i verste fall mister livet. Det holder t.o.m. med et løst kamera o.l. for stygge skader...

Det har jeg aldri gjort før, så det klarer jeg helt sikkert! (Pippi Langstrømpe)

Sjekk med forhandler om det er mulig å få sendt motoren som giroforsendele med Bring eller annen speditør. Da kan betalingen skje etter at motoren er bekreftet utlevert fra forhandleren og kommet frem til ditt hjemsted. Du må vise bekreftelse på at betaling er utført før godset utleveres fra godsterminalen.

Suzuki i Trondheim tyder på at det er Lundamo Auto det er snakk om. Har vanskelig for å tro annet enn at det er meget trygt å handle hos dem. Butikken går utrolig bra og de er vel største forhandleren i Norge. Ville nok ikke vært redd å forskuddbetale til dem, men husk at denne forhandleren helst ser at dem aldri hører fra deg igjen før du skal handle noe igjen. Spørsmål i etterkant av handel er det vanskelig å få oppfølging på. Cash og Carrysjappe detta..

Det vil jeg tro.. ned med baksetene og inn med motoren.. den veier vel ikke mer en 150kg.. blir et h.. og få den ut men med gode naboer er det også mulig

Vi snakker nok rundt 200 kg her mer transportramme.

Jeg hadde en 110 kilos motor bak i bilen, selv det var ingen spøk å håndtere inn og ut.

Ville ikke ha kjørt lange avstander med 200 kg bak forsetene uten kraftig stålvegg imellom.

Redigert av teerex (see edit history)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Sjekk med speditøren du skal bruke om de har en løsning med "klientkonto" eller liknende slik at du/de kan betale leverandøren når motoren er bekreftet inn hos dem.

Personlig hadde jeg ordnet med en litt større bil og tatt turen til Trondheim. Ta med fruen, book inn en overnatning, mens du er hos forhandler å henter motor kan hun shoppe i byen etc. Kan bli en hyggelig tur hvis man vil.

Personlig hadde jeg ordnet med en litt større bil og tatt turen til Trondheim. Ta med fruen, book inn en overnatning, mens du er hos forhandler å henter motor kan hun shoppe i byen etc. Kan bli en hyggelig tur hvis man vil.

Trønderhovedstaden er en flott by det, som absolutt er verdt et besøk på våren.... Turen fra Østfold og oppover kan jo også gjøres spennende om en ønsker... Det raskeste er jo Østerdalen, men også den mest øde etter mitt syn.

150-200kg som last er jo ikke mer en et par maskuline mannfolk i baksetet det, så det er ikke noen problem... selvsagt må lasten sikres godt..

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...