Fausken Startet 31.Mars.2011 Del på Facebook Startet 31.Mars.2011 hei, eg holder på å bytte svinghjul på min sabb 10 hk. å for å få av svinghjulet må det tersest av. Da er der 4 tersehull i svinghjulet. De er i tommer trur eg ( UNC gjenger) er det noen som vet hvilken størrelse dette er? det er litt større en M16 skru. En M16 skru går fint inni, men er litt slarkette. Noen som kan hjelpe? Sitér dette innlegget Link to post
Hjeltefjord Svart 31.Mars.2011 Del på Facebook Svart 31.Mars.2011 Svaret er vel å lage seg en ters. Har selv gjort denne jobben. Fikk da lånt meg en hjemmelaget ters til formålet. tror ikke dette er lagervare hos Sabb, og i så fall om de skulle ha antar jeg det vil koste "blod". Sitér dette innlegget Link to post
Fausken Svart 31.Mars.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Mars.2011 ja, må nesten regne med det, for ta å lage en ters i morga Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 31.Mars.2011 Del på Facebook Svart 31.Mars.2011 Jeg får det ikke til å stemme at det er UNC dersom en M16 skrue slarker i gjengene Dersom det er 3/4"-10 UNC er gjengeboret 16,5. Da går M16 fritt inn. Neste dimensjon ned er 5/8"-11UNC. Da er storediameter 15,9 og gjengeboret 13,5. Da skal ikke M16 gå inn i det hele tatt. Det kan være at det er utslitte 5/8"-18 UNF. Da er gjengeboret 14,5 som er romsligere enn M16 som har 14. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Fausken Svart 1.April.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.April.2011 hmm, ja kan hende det er UNF, men er sikkert lettere å lage en ters. er ikkje så lett å få tak i tommeskruer her omkring.. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.