Dorsken Startet 1.April.2011 Del på Facebook Startet 1.April.2011 I fjor vår kjøpte vi en gammel båt med ditto gammel dieselvarmer – en Eber x2. Den gamle eieren sa at den dieselvarmeren ikke har vært i bruk siden 80-tallet. At den nå ikke virker kom derfor ikke som noen overraskelse. I år hadde vi tenkt å komme oss tidlig på sjøen - og derfor kunne det jo vært kjekt med en varmer om bord. Ikke har jeg egnet sted/verksted for overhaling av denne. Og ikke er jeg noen reser på slikt som har med strøm å gjøre heller. Altså får jeg ikke overhalt/sjekka den selv. Det hadde også vært kjekt å slippe å pelle Eberen ut av båten/demontere den. Derfor har jeg noen spørsmål. 1) Båten er jo gammel, så å kjøpe en ny til en bøtte med tusenlapper er nok ikke så interessant. Er det verd pengene og koste penger på en så gammel dieselvarmer? 2) Vet noen av dere i tilfelle om kyndige folk/verksteder langs indre Oslofjord hvor vi kan få den fikset? (gjerne private hvor jeg kan være "håndlanger" og lære litt av å få være med) 3) Og hvor syns dere kostnadsgrensen går for å få reparert slikt gammelt rukkel? Sitér dette innlegget Jeg har en dårlig karakter - og den har gitt meg mye glede Link to post
Bernt Svart 1.April.2011 Del på Facebook Svart 1.April.2011 Tikker det i pumpa? Gløder pluggen?, går vifta ? På undersiden av styringsboksen sitter det en re set knapp Trykk på den . Bernt Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 1.April.2011 Del på Facebook Svart 1.April.2011 Jeg ville uansett ikek ha lagt ut mer enn et par tusen på å fikse en slik! Jeg har samme sort selv, som ikke har virket de siste 8-10 årene. Mulig jeg kommer til å plukke den ut en gang og gå over den for å se om jeg kan få liv i den, men å levere den inn for rep blir ikek aktuelt for min del. Selv i god stand tviler jeg på at dette er en særlig attraktiv varmer... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Bernt Svart 1.April.2011 Del på Facebook Svart 1.April.2011 varmer bra men bråker mye! Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 1.April.2011 Del på Facebook Svart 1.April.2011 Er det verdt ny varmer? JA - hvis du skal ha båten en stund og bruke den er det bare å lukke øynene for hva det koster. Du kan jo skru den ut før salg igjen. Med kampanjene rundt omkring kommer du jo på 8-11' for D2 eller D4. Asker dieselelektro gjør vel dette hvis du skal ha servise. Koster nok 2500 til 3000. Fikk vel estimert omlag det ink mva og deler når jeg undersøkte for en D5 - men jeg husker ikke helt presist. Jeg endte med ny D4 i stedet. Sitér dette innlegget Link to post
MB608 Svart 29.November.2011 Del på Facebook Svart 29.November.2011 Hei Jeg har eberspåcker X2 diesel og sliter å få den start med diesel inn , elvifter går ja men lurte om jeg har gjordt noe feil? jeg har satt link her mitt som dere ser her inne Håper dere kunne gi meg tips. Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 2.Desember.2011 Del på Facebook Svart 2.Desember.2011 Les tråden til Anders Haaby, om service på Eberx2. Der får du det inn med teskjeer. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Oliver Svart 2.Desember.2011 Del på Facebook Svart 2.Desember.2011 Her ligger servicemanualen for X2 https://baatplassen.no/i/index.php?app=core&module=attach§ion=attach&attach_id=1314 Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 2.Desember.2011 Del på Facebook Svart 2.Desember.2011 Hva med å sjekke med et bilopphuggeri og finne en eber der som har stått i en bil, jeg fant et par sånne da jeg trengte en ny til en bil jeg hadde og de kostet om jeg ikke husker feil bare et par lapper Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.