Jump to content

"Hollandsk Auksjon" - Spenstig måte å selge båten på!


Fanafjord

Recommended Posts

Se på denne finn-annonsen for en Maxi 84:

 

Selger reduserer prisen hver dag og selger båten til den som slår til. Synes det var en spenstig og artig måte å selge båten på!

 

 

RED: Ser nettopp, at dette er til og med en som jeg kjenner! Blir spennende å høre hvordan dette går.

Redigert av Fanafjord (see edit history)

I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky,

And all I ask is a tall ship and a star to steer her by,

And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking,

And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking.

Link to post
Share on other sites

Trenger ikke være det. Annonsen er fullført og da er det en spøk som koster.

Jeg har vurdert å gjøre det samme med en bil jeg har for salg nå, som det har vært meget beskjeden respons på...

 

Kjetil S

Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand...

Link to post
Share on other sites

Tja. Man står vel fritt til å akseptere budet?

 

De som kunne tenke seg å kjøpe den for 100 000.- (og dermed gjøre et kjempekupp) skal jammen ha is i magen for å vente med å by til den er nede i 50 000.- . Sannsynligheten for at noen byr før deg er vel så nær 100% som det er mulg å komme.

Link to post
Share on other sites

Bra opplegg :-) Er det mange som er innom og sjekker annonsen hver dag?

 

Det burde være ok å legge inn bud i dag på 140.000 - og vente i spenning på kl 12 21/4... Det må jo uansett være opp til selger å akseptere bud til enhver tid? Det er reglene til FINN som teller, ikke teksten i annonsen...

Redigert av bjorngb (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hvis man sier en ting, og mener noe annet så blir det noe kaotisk. En hollandsk auksjon, eller Dutch auction som det heter er en helt klar og spesifikk form for auksjon som:

 

A type of auction in which the price on an item is lowered until it gets a bid. The first bid made is the winning bid and results in a sale, assuming that the price is above the reserve price.

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Selger på ingen måte forpliktet til å selge til det bud som kommer inn...han kan når som helst slette annonsen sin på finn.no uten å måtte forklare det til noen som helst..

 

Selger kan også trekke salget når som helst fra "auksjonen" dette er en privat auksjon som ikke foretas av noe auksjonsfirma..

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Bra opplegg :-) Er det mange som er innom og sjekker annonsen hver dag?

 

Det burde være ok å legge inn bud i dag på 140.000 - og vente i spenning på kl 12 21/4... Det må jo uansett være opp til selger å akseptere bud til enhver tid? Det er reglene til FINN som teller, ikke teksten i annonsen...

 

Siden det er min annonse så er vel jeg den rette til å svare.

 

Jeg hadde ikke tenkt å akseptere forhåndsbud. Hvis du mener at båten er verdt 140 000 så legger du inn et bud den 21/4 etter klokken 12:00. Faren er jo at noen mente båten var verdt 141 000...

 

At tabellen min går ned til 50 000 er litt tilfeldig. Jeg bare sauset sammen et lite program som spyttet ut noen tall. Det burde vel være realistisk å tro at båten er solgt innen utgangen av juni, men som sagt tidligere så SKAL den selges. Det blir ikke aktuelt å sitte på Svalbard og bekymre seg over en båt i opplag på fastlandet. Dessuten, langtidslagring koster penger og båten blir jo heller ikke mer verdt av å settes på lager.

 

Det har vært ca 1500 visninger av annonsen siden den ble lagt inn i går formiddag. Om det er bra eller midt på treet vet jeg ikke.

Bundin er bátleysur maður

Link to post
Share on other sites

Jeg har solgt 5 båter siden 2007.

 

2 båter ble solgt etter rundt 800 visninger, 2 båter (seilbåtene) etter rundt 3000 visninger og en båt (en gammel 80 talls motorbåt) etter rundt 5000 visninger. Bilen som jeg solgte i 2007 ble solgt etter rundt 3000 visninger.

I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky,

And all I ask is a tall ship and a star to steer her by,

And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking,

And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...