Jump to content

"Hollandsk Auksjon" - Spenstig måte å selge båten på!

Fanafjord

Recommended Posts

Det har vært folk og sett på den, men jeg forventer uansett ikke noe salg før båten har falt noen titalls tusen til. Poenget med å starte på en høy pris er å gi potensielle budgivere tid til å vurdere båten før de eventuelt slår til.

Siden vi i utgangspunktet flytter permanent til Svalbard, så er jeg ikke så stresset på hva jeg får for båten. Alternativet ville være innendørs langtidslagring, siden jeg ikke har mulighet til å ha tilsyn med den, og dette vil koste betydelig mer enn å la båten gå "billig". I tillegg kommer ytterligere verdifall ved lagring.

Bundin er bátleysur maður

Ligger noen seilbåter ved kullkaia som ikke er så veldig store. Isfjorden er fantastisk å reise rundt på. Skal en utover i fjorden, eller runde munningen er det nok fordel med en del større båt.

Eller du håper kanskje på å skaffe en annen momsfri båt der oppe? Uansett anbefaler jeg deg å prøve båtlivet der oppe. Fantastisk sted, med fantastiske innbyggere.

Magdalenafjorden, Pyramiden, Nordenskjoldbreen, Kong karl VII øy, Reinsdyrfløya, Wijdefjorden....Aaaaa, savner det stort allerede.

Jara Wynja

Hadde det bare vært meg + evt én til så hadde jeg ikke hatt noen betenkeligheter med å seile 84en der oppe. Men jeg har tre barn i tillegg.

På sommerferier her sørpå har det så langt ikke vært noe problem med størrelsen på båten. Vi har bodd i opp til tre uker sammenhengende i båten, og fortsatt vært gode venner etterpå. Men arktisk seilas krever mer av både klær og annet utstyr, så da må det bli en større båt. Har en ny båt i kikkerten, en 42' ketch. Må bare sikre kontantstrømmen fremover. Kona har fått jobb i Store Norske, men jeg har ikke fått noe der oppe ennå. Regner dog med at det ordner seg, både med båt og jobb.

• 1 måned senere...

Ser at båten er merkt som solgt på finn.

Gratulerer med salg, Smurph!

I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky,

And all I ask is a tall ship and a star to steer her by,

And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking,

And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking.

Da var salget vel i havn og pengene på konto :cheers_wine:

Bortsett fra "peset" med å huske å oppdatere prisen hver dag, så fungerte jo dette bra. Jeg hadde jo håpet på en viss oppmerksomhet rundt salgsformen, og det ble betydelig mer enn ventet. Båten ble også solgt innenfor prisforventningen min, så da kan jeg ikke si meg annet enn godt fornøyd :) Det eneste som er litt trist er at nå har jeg ikke båt lenger :cryin:

Redigert av Smurph (see edit history)

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...