bjorngb Svart 2.April.2011 Link til dette innlegget Svart 2.April.2011 Er det et forhåndsbud om noen legger inn 140' i dag - så er vel de bare først i køen til å by etter 12 21/4. om noen mener båten er verdt 141' er det jeg legger i å vente i spenning :-) hadde jeg lagt inn et slikt bud er sjansen stor for at jeg hadde gått opp den siste 1' dagen før for å slippe den siste dagen med spenning. Hadde ikke vært en produktig dag på jobb før 12 Sitér dette innlegget Link to post
Smurph Svart 2.April.2011 Link til dette innlegget Svart 2.April.2011 Jeg skjønner argumentene dine men svaret er nei, jeg kommer IKKE til å akseptere forhåndsbud. Sitér dette innlegget Bundin er bátleysur maður Link to post
Smurph Svart 2.April.2011 Link til dette innlegget Svart 2.April.2011 Når det handles på auksjon, enten det er på nett eller "live", er ikke et bud bindende både for selger og kjøper? Det står forresten i annonsen ikke noe om at bud er bindende. Har det noe å si? Det blir vel det samme forholdet som om du svarer på en hvilken som helst annen annonse og sier at du kjøper varen - du er bundet av dine ord. For min egen del så oppfatter jeg det slik at jeg er forpliktet til å selge til dagens pris, i henhold til den planen som er gitt i annonsen - og dette har jeg ikke tenkt å fravike. Men jeg kan seff ikke gardere meg mot useriøse kjøpere som senere trekker seg eller ikke klarer å betale. I så fall har jeg neppe noe annet valg enn å gjenåpne auksjonen, det har liten hensikt å trekke noe slikt inn for rettssystemet. Sitér dette innlegget Bundin er bátleysur maður Link to post
Farco Svart 2.April.2011 Link til dette innlegget Svart 2.April.2011 Men jeg regner med at du vil vurdere budet, oppgjøret, kjøperen og "hele pakka"? Og at du har rett til det, uansett hva finn.no, bezzerwissere og alle andre sier? Sitér dette innlegget Farco AS, Kabelgata 37 C, 0580 Oslo - Tlf. 22 65 53 20 - e-post: Link to post
Smurph Svart 2.April.2011 Link til dette innlegget Svart 2.April.2011 Ja, dette blir en avtale mellom privatpersoner, og da er det vel i utgangspunktet full avtalefrihet innenfor rimelighetens grenser. Sitér dette innlegget Bundin er bátleysur maður Link to post
Farco Svart 2.April.2011 Link til dette innlegget Svart 2.April.2011 Ikke sant? Men det er alltids noen som er så prektige at de grilles i lyset av sine egne moralske stråler.... Sitér dette innlegget Farco AS, Kabelgata 37 C, 0580 Oslo - Tlf. 22 65 53 20 - e-post: Link to post
Key Freak Svart 2.April.2011 Link til dette innlegget Svart 2.April.2011 Det har vært ca 1500 visninger av annonsen siden den ble lagt inn i går formiddag. Om det er bra eller midt på treet vet jeg ikke. Jeg tror at det er ganske bra. Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Farco Svart 2.April.2011 Link til dette innlegget Svart 2.April.2011 Ja, men slapp av, hvis du plutselig finner ut at du vil beholde båten i stedet, kan ingen nekte deg det, uansett hva alle grinebitere og bezzerwissere her på forumet måtte si og mene. Sitér dette innlegget Farco AS, Kabelgata 37 C, 0580 Oslo - Tlf. 22 65 53 20 - e-post: Link to post
Mouche Svart 2.April.2011 Link til dette innlegget Svart 2.April.2011 Åpenbart at noen her tror at avtalefrihet innkluderer friheten til å gå fra en avtale, men man behøver ikke være bezzerwisser for å skjønne at det ikke er riktig. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Farco Svart 2.April.2011 Link til dette innlegget Svart 2.April.2011 Det er vel ikke ukjent at det er en menneskerett å kunne endre mening. Jeg bestrider ikke de moralske sidene ved dette, men for de som (mer enn gjennomsnittet?) er opptatt av jussen, er det veldig lett å snuble i sine egne ord......? Sagt med andre ord: Noen krangler kun for å krangle, og den største utfordringen er å bli enig med seg selv. Hvem sa at livet er enkelt? (Især ikke for AFP'ere!) Sitér dette innlegget Farco AS, Kabelgata 37 C, 0580 Oslo - Tlf. 22 65 53 20 - e-post: Link to post
Nonsense Svart 2.April.2011 Link til dette innlegget Svart 2.April.2011 http://www.seilas.no/wip4/detail.epl?id=613915&cat=4914 Det blir iallefall mye blest om denne salgsformen. Det er sjelden negativt for selger. Sitér dette innlegget Link to post
Farco Svart 2.April.2011 Link til dette innlegget Svart 2.April.2011 Det er bare SÅ BRA. Var jeg ute etter en sånn båt, ville jeg ikke nølt med å legge inn bud på den dato jeg mente var bra. Om noen kom meg ett døgn eller to i forkjøpet, så glapp det, so what? Sitér dette innlegget Farco AS, Kabelgata 37 C, 0580 Oslo - Tlf. 22 65 53 20 - e-post: Link to post
Mouche Svart 2.April.2011 Link til dette innlegget Svart 2.April.2011 Ingenting, bortsett fra at du gikk glipp av den båten du etter eget utsagn var ute etter. Men det er visstnok greit å forandre mening også etter at en avtale er inngått så da kan du vel få båten allikevel? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Sjøtunga Svart 2.April.2011 Link til dette innlegget Svart 2.April.2011 Hva er en besserwizzer? Eh... bezzerwisser? Er det en som ikke vet hvordan besserwisser staves? Sitér dette innlegget Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP! Link to post
Farco Svart 2.April.2011 Link til dette innlegget Svart 2.April.2011 Ja, ehh, tja. Sitér dette innlegget Farco AS, Kabelgata 37 C, 0580 Oslo - Tlf. 22 65 53 20 - e-post: Link to post
Farco Svart 2.April.2011 Link til dette innlegget Svart 2.April.2011 så da kan du vel få båten allikevel? Helt klart, hvis ikke selgeren setter fullstendig på bakbeina, da! Dra gubben for retten: Good luck! Sitér dette innlegget Farco AS, Kabelgata 37 C, 0580 Oslo - Tlf. 22 65 53 20 - e-post: Link to post
Fanafjord Svart 2.April.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.April.2011 Dette blir jo en fullstendig teoretisk diskusjon. Smurf1 har en god grunn til å selge båten sin uansett - hvorfor skulle han ikke selge til et seriøs bud til dagspris? Og for kjøperen gjelder det vel som for alle kjøpere på finn: 90 % er seriøse, 10 % får kalde føtter etter de har gitt bud. Da få Smurf1 bare fortsette... Jeg ser helt ærlig ikke helt problemet Mouche prøver å legge opp til. Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
Fanafjord Svart 2.April.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.April.2011 http://www.seilas.no/wip4/detail.epl?id=613915&cat=4914 Det blir iallefall mye blest om denne salgsformen. Det er sjelden negativt for selger. Seilas har linket (per nå) til feil annonse i artikelen... Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
Mouche Svart 2.April.2011 Link til dette innlegget Svart 2.April.2011 Bezzerwisser ist ein Spiel, bei dem man selbst entscheiden kann, welche Wissensfrage einem wie viele Punkte bringen soll. Wer nicht gut ist bei Sportfragen, der hat hier eine Chance, trotzdem zu gewinnen! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Sjøtunga Svart 2.April.2011 Link til dette innlegget Svart 2.April.2011 En slags TP der man slipper å svare på hvem som slo ut hvem i semifinalen i 1965? Sitér dette innlegget Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP! Link to post
Farco Svart 3.April.2011 Link til dette innlegget Svart 3.April.2011 Jaa Sitér dette innlegget Farco AS, Kabelgata 37 C, 0580 Oslo - Tlf. 22 65 53 20 - e-post: Link to post
bjorngb Svart 6.April.2011 Link til dette innlegget Svart 6.April.2011 Noen oppdatering på hvor mange som er ikke på annonsen, eller har luften gått litt ut av konseptet? Sitér dette innlegget Link to post
Smurph Svart 7.April.2011 Link til dette innlegget Svart 7.April.2011 Antall visninger flater ut, men stadig fler som legger den i listene sine. Foreløpig er prisen for høy til at den er interessant, men det er også noe av konseptet med en hollandsk auksjon - at man starter på en pris som er mye høyere enn det man regner med å få solgt objektet for. Regner ikke med at det skjer noe før rundt månedsskiftet, og har en forventning om å selge ila mai. Signalene tyder på at mange i markedet nå følger spent med for å se hva båten min går for, og det er jo artig. Sitér dette innlegget Bundin er bátleysur maður Link to post
Lazyjack Svart 7.April.2011 Link til dette innlegget Svart 7.April.2011 Hva er en besserwizzer? Eh... bezzerwisser? Er det en som ikke vet hvordan besserwisser staves? Det er en som ikke kjente til uttrykket før det for noen år siden dukket opp som et artig spill... Sitér dette innlegget Link to post
Jawik Svart 7.April.2011 Link til dette innlegget Svart 7.April.2011 Antall visninger flater ut, Muligens du skulle la være å kommentere dette her inne på BP til salget er i havn da en av de potensielle kundene kan sitte her og følge med Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.