Suzuki Startet 26.Oktober.2004 Del på Facebook Startet 26.Oktober.2004 tenkte å investere i en merkemaskin, i anledning nytt ledningsopplegg i båten. Men - det finnes jo haugesvis med alternativer, Brother, DYMO osv osv. Hvem er anbefalbar ? Hvor kjøpe til OK pris ? Ønskede kriterier: Mulighet for ulik "tape" ( tekstil, ekstra solid, ulike farger, bredder osv ) Enkel i bruk Enkel å fjærne beskyttelsespapir på baksiden av tapen. VIKTIG Pris Tilgjengelighet på forbruksmateriell Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Herman Svart 26.Oktober.2004 Del på Facebook Svart 26.Oktober.2004 Ikke gjør som meg, som kjøpte den "gamle" DYMO-varianten. Jeg gjorde jobben for 4 år siden, men limet er så dårlig at jeg må gjøre jobben på nytt nå. Følger spent med på hvilke svar du får. Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
fredriksen Svart 26.Oktober.2004 Del på Facebook Svart 26.Oktober.2004 Vel Suzuki.... selv om jeg har Kawasaki og BMW... så kan du stikke innom meg og få låne en Dymo-tang dersom du er tilfreds med en slik. Jeg har en slik gammel kraftig en..., men jeg vil ikke ha noen formening om hvor godt dymotapen sitter. Foreslår derfor at du i så fall kjøper en rull eller to av det du vil bruke. Men tangen, den kan du få låne av meg (da jeg tidligere hadde en Suzuki 2-hjuling...). :-) fredriksen Sitér dette innlegget Link to post
OT-flyktning Svart 26.Oktober.2004 Del på Facebook Svart 26.Oktober.2004 tenkte å investere i en merkemaskin, i anledning nytt ledningsopplegg i båten.Det finnes små plastringer med nummer på som kan tres på ledninger og på denne måten får en nummerert ledningene. Synes det er bedre, men det er kanskje en smakssak. Mitt argument er også at du må også påføre betegnelsen i dokumentasjonen (skjema) og der er det hos meg gjerne ikke så mye plass til å skrive en 'lang setning' Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 26.Oktober.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Oktober.2004 Det finnes små plastringer med nummer på som kan tres på ledninger og på denne måten får en nummerert ledningene. Synes det er bedre, men det er kanskje en smakssak.Kjenner godt til disse Andreas ! Har haugesvis av sånne på kontoret, men merking med tekst, i tillegg til bokstav / tallkombinasjoner tror jeg vil bli bra. I tillegg kan f.eks bøker til utlån, klær til bruk i barnehagen, CD`er, osv osv merkes... Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
OT-flyktning Svart 26.Oktober.2004 Del på Facebook Svart 26.Oktober.2004 Kjenner godt til disse Andreas ! Har haugesvis av sånne på kontoret, men merking med tekst, i tillegg til bokstav / tallkombinasjoner tror jeg vil bli bra. I tillegg kan f.eks bøker til utlån, klær til bruk i barnehagen, CD`er, osv osv merkes... Suzuki Helt klart - når det gjelder andre ting er disse ringene dårlig egnet.... Sitér dette innlegget Link to post
Amorosa Svart 26.Oktober.2004 Del på Facebook Svart 26.Oktober.2004 tenkte å investere i en merkemaskin, i anledning nytt ledningsopplegg i båten. Men - det finnes jo haugesvis med alternativer, Brother, DYMO osv osv. Hvem er anbefalbar ? Hvor kjøpe til OK pris ? Ønskede kriterier: Mulighet for ulik "tape" ( tekstil, ekstra solid, ulike farger, bredder osv ) Enkel i bruk Enkel å fjærne beskyttelsespapir på baksiden av tapen. VIKTIG Pris Tilgjengelighet på forbruksmateriell Suzuki Skal sjekke når jeg kommer på jobben imorgen. Vi har en god avtale med en leverandør av rekvisita. Mistenker at god kvalitet også innebærer god pris. Sitér dette innlegget Link to post
Brutus Svart 26.Oktober.2004 Del på Facebook Svart 26.Oktober.2004 Hvis det er en elektrisk du er på jakt etter, så vil jeg fraråde Brother, ikke fordi den er noe dårligere en Dymoen, men pga. at den sluker batterier. Dymoen er dyrest,men det sparer du inn på batterier. Fant denne på Dymo.com, det skal visst være ekstra solide saker med solid tape til. Sitér dette innlegget Link to post
Jorg-1 Svart 26.Oktober.2004 Del på Facebook Svart 26.Oktober.2004 Så en på Claes Ohlson i Sandvika....som kunne skrive på tekstilstrimler også... Check it out... Sitér dette innlegget Dracosiden til Jørgen Link to post
HaJ Svart 27.Oktober.2004 Del på Facebook Svart 27.Oktober.2004 Binders (TG) har Dymo og Brother til varierende priser (og sikkert varierende kvalitet) Fant denne som ligger i en hendig koffert for transport mellom b.l.a. hjem og båt. Ser imidlertid ikke ut til at den kan skrive på tekstil. http://www.binders.no/TGePortal/tgjsp/ctrl...mNo=153900&loc= Mvh HaJ (som snart må lære seg og gjøre lange linker om til en liten klikk-her sak) Sitér dette innlegget Hjemmeside/blogg Link to post
Ojda Svart 27.Oktober.2004 Del på Facebook Svart 27.Oktober.2004 Jg vil helt klart anbefale deg og kjope Dymo. Den har en mye mer slitesterk tekst en Brother. Jeg har Brother selv, men skal jeg merke noe annet en Cd eller minidisker tyvlåner jeg dymoen jeg har på jobben (ikke si no til sjefen) Dymoens beskyttelsespapir er desuten delt i to smale striper istedefor en som dekker hele tapen, kjempelett å få av. Sitér dette innlegget Den som venter på noe godt kan gjerne vente litt til. Link to post
OT-flyktning Svart 27.Oktober.2004 Del på Facebook Svart 27.Oktober.2004 Binders (TG) har Dymo og Brother til varierende priser (og sikkert varierende kvalitet) Fant denne som ligger i en hendig koffert for transport mellom b.l.a. hjem og båt. Ser imidlertid ikke ut til at den kan skrive på tekstil. http://www.binders.no/TGePortal/tgjsp/ctrl...mNo=153900&loc= Mvh HaJ (som snart må lære seg og gjøre lange linker om til en liten klikk-her sak) Ved at du skriver det slik: [url=http://www.binders.no]Binders[/url] Sitér dette innlegget Link to post
Mini Svart 27.Oktober.2004 Del på Facebook Svart 27.Oktober.2004 Har akkurat kastet ut to Dymo maskiner av siste modell (1 mnd gamle), og installert 2 Brother maskiner. Disse siste synes langt bedre enn Dymo. (Dyrere også ) Sitér dette innlegget Link to post
Amorosa Svart 27.Oktober.2004 Del på Facebook Svart 27.Oktober.2004 Skal sjekke når jeg kommer på jobben imorgen. Vi har en god avtale med en leverandør av rekvisita. Mistenker at god kvalitet også innebærer god pris. Mistanken slo til. Proffe maskiner og proffe priser. Ikke håndholdt, liten datamaskin som står på bordet. Koster fra 2 til 4 lapper. Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 27.Oktober.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Oktober.2004 Helt klart - når det gjelder andre ting er disse ringene dårlig egnet.... Dessuten er det langt lettere å "lese" diagrammet, om det finnes tekst i tillegg til f.eks AA8 ( lanterne BB pulpit ) Da slipper man sitte med skjemaet hele tiden, ved praktisk arbeide. Jeg trenger også strimler som tåler vann. For so Lars_Herman påpeker, dette er en jobb jeg helst vil gjøre en gang. Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
GeirKS Svart 27.Oktober.2004 Del på Facebook Svart 27.Oktober.2004 Den Brother PT-110 som vi har på jobben fungerer forsåvidt greit, men de lappene vi har hatt til nå har ikke tålt vær og vind utendørs, og blir ganske raskt uleselige. Mulig at det finnes forskjellig typer bånd til den. GeirKS Sitér dette innlegget Link to post
jan Svart 2.Januar.2005 Del på Facebook Svart 2.Januar.2005 Hei Suziki. Hva endte du opp med,hva er bra?Går også med planer å få merka opp saker å ting i båten. Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 2.Januar.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Januar.2005 jeg "fant" en Brother P-Touch 75 som jeg bruker. Ville vel satset på en DYMO fra EBAY om jeg ikke hadde "funnet" denne.. Der er de grisebillige, også tapene. Ikke kjøp DYMO for LETRATAG taper, disse er ikke så bra som industribåndene. Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
jan Svart 2.Januar.2005 Del på Facebook Svart 2.Januar.2005 Ser de har en" Dymo labelmanager 150" til 498,-..Den går også til industribånd..Blir nok en sånn ..takk for rådet Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 2.Januar.2005 Del på Facebook Svart 2.Januar.2005 Så en på Claes Ohlson i Sandvika....som kunne skrive på tekstilstrimler også... Check it out... Teksten forsvinner i vann. Kan være ok så lenge en ikke gnir på teksten. Dymo labelpoint 300 er litt bedre. Sitér dette innlegget Link to post
Kjelli Svart 2.Januar.2005 Del på Facebook Svart 2.Januar.2005 Jeg bruker Brother maskiner med TZ tape, flere maskiner å velge i. Er som regel billige på tilbud, 400-500,- med en taperull eller 2. Tapen brukes på tykkere ledninger, merke opp brytere og sikringer, men til ledninger trer jeg på hylser med tall og bokstaver. mvh Kjelli Sitér dette innlegget Link to post
Guest Sparky Svart 2.Januar.2005 Del på Facebook Svart 2.Januar.2005 Jeg bruker Brother maskiner med TZ tape, flere maskiner å velge i. Er som regel billige på tilbud, 400-500,- med en taperull eller 2. Tapen brukes på tykkere ledninger, merke opp brytere og sikringer, men til ledninger trer jeg på hylser med tall og bokstaver. mvh Kjelli hei, vet du hvem som selger disse hylsene? mvh sparky Sitér dette innlegget Link to post
Kjelli Svart 3.Januar.2005 Del på Facebook Svart 3.Januar.2005 hei, vet du hvem som selger disse hylsene? mvh sparky Jeg har kjøpt dem igjennom jobben, men mener å ha sett dette i butikker. Biltema eller Clas Ohlson? mvh Kjelli Sitér dette innlegget Link to post
DanielH Svart 3.Januar.2005 Del på Facebook Svart 3.Januar.2005 Jeg har kjøpt dem igjennom jobben, men mener å ha sett dette i butikker. Biltema eller Clas Ohlson? mvh Kjelli Hei! Bruker Brother med TZ bånd på jobben, merker utstyr som brukes subsea (på _dypt_ vann) og så lenge underlaget er rent og tørt ved klebing så sitter de. Teksten holder i årevis så lenge det ikke brukes løsemidler (contact cleaner etc) på den. Kan med andre ord trygt anbefale TZ til maritim bruk! Med vennlig hilsen DanielH Sitér dette innlegget Link to post
Solo Svart 3.Januar.2005 Del på Facebook Svart 3.Januar.2005 Dette holder vann og er noe jeg brukte på merking av det elektriske på en tidligere båt. Fåes hos elektromontører. For tynne ledninger er vel andre løsninger å foretrekke,(det er mulig de fåes i mindre størrelser). Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.