Jump to content

Merkemaskin

Suzuki

Recommended Posts

tenkte å investere i en merkemaskin, i anledning nytt ledningsopplegg i båten.

Men  - det finnes jo haugesvis med alternativer, Brother, DYMO osv osv.

Hvem er anbefalbar ? Hvor kjøpe til OK pris ?

Ønskede kriterier:

Mulighet for ulik "tape" ( tekstil, ekstra solid, ulike farger, bredder osv )

Enkel i bruk

Enkel å fjærne beskyttelsespapir på baksiden av tapen. VIKTIG

Pris

Tilgjengelighet på forbruksmateriell

Suzuki

No boat needed..

Vel Suzuki....

selv om jeg har Kawasaki og BMW... så kan du stikke innom meg og få låne en Dymo-tang dersom du er tilfreds med en slik. Jeg har en slik gammel kraftig en..., men jeg vil ikke ha noen formening om hvor godt dymotapen sitter. Foreslår derfor at du i så fall kjøper en rull eller to av det du vil bruke. Men tangen, den kan du få låne av meg (da jeg tidligere hadde en Suzuki 2-hjuling...).

:-) fredriksen

Det finnes små plastringer med nummer på som kan tres på ledninger og på denne måten får en nummerert ledningene. Synes det er bedre, men det er kanskje en smakssak.

Mitt argument er også at du må også påføre betegnelsen i dokumentasjonen (skjema) og der er det hos meg gjerne ikke så mye plass til å skrive en 'lang setning'

Det finnes små plastringer med nummer på som kan tres på ledninger og på denne måten får en nummerert ledningene. Synes det er bedre, men det er kanskje en smakssak.

Kjenner godt til disse Andreas ! Har haugesvis av sånne på kontoret, men merking med tekst, i tillegg til bokstav / tallkombinasjoner tror jeg vil bli bra. I tillegg kan f.eks bøker til utlån, klær til bruk i barnehagen, CD`er, osv osv merkes...

Suzuki

No boat needed..

Kjenner godt til disse Andreas ! Har haugesvis av sånne på kontoret, men merking med tekst, i tillegg til bokstav / tallkombinasjoner tror jeg vil bli bra. I tillegg kan f.eks bøker til utlån, klær til bruk i barnehagen, CD`er, osv osv merkes...

Suzuki

Helt klart - når det gjelder andre ting er disse ringene dårlig egnet.... :lol:

Men  - det finnes jo haugesvis med alternativer, Brother, DYMO osv osv.

Hvem er anbefalbar ? Hvor kjøpe til OK pris ?

Ønskede kriterier:

Mulighet for ulik "tape" ( tekstil, ekstra solid, ulike farger, bredder osv )

Enkel i bruk

Enkel å fjærne beskyttelsespapir på baksiden av tapen. VIKTIG

Pris

Tilgjengelighet på forbruksmateriell

Suzuki

Skal sjekke når jeg kommer på jobben imorgen. Vi har en god avtale med en leverandør av rekvisita.

Mistenker at god kvalitet også innebærer god pris.

Binders (TG) har Dymo og Brother til varierende priser (og sikkert varierende kvalitet)

Fant denne som ligger i en hendig koffert for transport mellom b.l.a. hjem og båt. Ser imidlertid ikke ut til at den kan skrive på tekstil.

http://www.binders.no/TGePortal/tgjsp/ctrl...mNo=153900&loc=

Mvh HaJ (som snart må lære seg og gjøre lange linker om til en liten klikk-her sak)  :lol:

Jg vil helt klart anbefale deg og kjope Dymo.

Den har en mye mer slitesterk tekst en Brother.

Jeg har Brother selv, men skal jeg merke noe

annet en Cd eller minidisker tyvlåner jeg dymoen

jeg har på jobben (ikke si no til sjefen)  :smash:

Dymoens beskyttelsespapir er desuten delt

i to smale striper istedefor en som dekker

hele tapen, kjempelett å få av.

Den som venter på noe godt kan gjerne vente litt til.

Binders (TG) har Dymo og Brother til varierende priser (og sikkert varierende kvalitet)

Fant denne som ligger i en hendig koffert for transport mellom b.l.a. hjem og båt. Ser imidlertid ikke ut til at den kan skrive på tekstil.

http://www.binders.no/TGePortal/tgjsp/ctrl...mNo=153900&loc=

Mvh HaJ (som snart må lære seg og gjøre lange linker om til en liten klikk-her sak)  :lol:

Ved at du skriver det slik:

[url=http://www.binders.no]Binders[/url]

Helt klart - når det gjelder andre ting er disse ringene dårlig egnet.... :lol:

Dessuten er det langt lettere å "lese" diagrammet, om det finnes tekst i tillegg til f.eks AA8 ( lanterne BB pulpit )

Da slipper man sitte med skjemaet hele tiden, ved praktisk arbeide.

Jeg trenger også strimler som tåler vann. For so Lars_Herman påpeker, dette er en jobb jeg helst vil gjøre en gang.

Suzuki

No boat needed..

• 2 måneder senere...
Guest Sparky

Jeg bruker Brother maskiner med TZ tape, flere maskiner å velge i.

Er som regel billige på tilbud, 400-500,- med en taperull eller 2.

Tapen brukes på tykkere ledninger, merke opp brytere og sikringer, men til ledninger trer jeg på hylser med tall og bokstaver.

mvh

Kjelli

hei, vet du hvem som selger disse hylsene?

mvh sparky

Jeg har kjøpt dem igjennom jobben, men mener å ha sett dette i butikker. Biltema eller Clas Ohlson?

mvh

Kjelli

Hei!

Bruker Brother med TZ bånd på jobben, merker utstyr som brukes subsea (på _dypt_ vann) og så lenge underlaget er rent og tørt ved klebing så sitter de. Teksten holder i årevis så lenge det ikke brukes løsemidler (contact cleaner etc) på den. Kan med andre ord trygt anbefale TZ til maritim bruk!

Med vennlig hilsen

DanielH

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...