Jump to content

Litt info om Farymann 30 hk trenges

argghhh

Recommended Posts

Var hos en kunde idag og etter at jobben var gjort så ble vi stående og skravle litt om båter og sånt . Det var noen trebåter der og en var til salgs . En Ulset 23 fots Sjark/snekke .

Flott båt som trengte et strøk maling og litt touchup på skroget . Er den bra spurte jeg og det skulle den være da han har hatt endel med den og gjøre . MEN det sitter en Farymann v-twin i den på 30 hester sa han som om det var en bakdel . Lite vet jeg om den motoren og lurer da på om det er dårlig kvalitet og på deletilgangen på disse motorene .

Hadde en sånn engang, jo de er kjent for både å være dårlige og deletilgang tror jeg begynner å bli begrenset..den jeg hadde var saltvannskjølt, rustet som bare det, og det var som å banne i kirka om du hadde farymann motor :lipseal: men det var min opplevelse av den..

Er opptatt av at penger skal sirkulere, og den lokale båtutstyrspusheren hjelper til med sirkulasjonen.

Deletilgangen på disse motorene er nærmest ikkeeksisterende. Finnes noen privatpersoner som sitter med litt smålagre, spesielt i Sverige, men deler som starter og kjølekappe er vanskelig å oppdrive. Eneste i Norge som har ført deler de siste årene er Reinharts i Kristiansand, men han får nesten ikke tak i deler til eldre motorer lengre.

Selve motoren er bra nok, men de bråker en del.

Ok , man må ta en "gamble" da :sweat: . Bare bruke den til den kneler og sette inn en Dingdong motor eller hva de heter disse kina motorene . For og kjøpe en hønngammel motor fra 77 til 1000,- HK blir ikke aktuellt . Har sett igjennom Finn idag og det forundrer at prisnivået på brukt nesten er like høyt som nytt !!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...