oyvindpe Startet 1.April.2011 Del på Facebook Startet 1.April.2011 Noen som har erfaringer med Viksund HT 550? Dette er oppfølgeren til Viksund 535, som fikk mye bra omtale. Problemet mitt er at jeg ikke får testet denne modellen, da jeg bor på toppen av Norge, og utvalget er naturlig nok lite her oppe. Må derfor sørover i landet. Men Viksund har jo et godt navn og er kjent for å ha gode båter. Så da spør jeg her inne; Er det noen som har denne, evt fått testet den? Skal brukes av en liten famile på små turer og noe fiske. Pris og størrelse er innenfor det jeg er på jakt etter. Link Bilde 1 Bilde 2 Sitér dette innlegget Link to post
GunR Svart 1.April.2011 Del på Facebook Svart 1.April.2011 Har selv 535 open, og det er en ok båt, vi er 2 voksne og 2 gutter på nå 15 år. Båten er grei, men ikke stor. Vil anbefale å gå for en med 50hk eller mer. Vi har 40, og noen venner har en med 60hk. Vi får ikke 60- hesteren opp i mer enn ca 28- 29 knop. Men det er en mye bedre båt med 60hk enn med 40hk. Det er dårlig med stueplass ombord, det er i styrekonsollen, tankrommet under benken bak, og et lite rom til tau og sånn fremst, under putene foran. Benk foran styrekonsoll, og benk på babord side er uutnyttet plass.. Ser også nå at jeg har noen blærer/hulrom i gelcoaten. Har endel roser i gelcoaten også, er visst ikke uvanlig på billige båter. Syns båten er verdt det jeg ga, jeg kjøpte den ny. Men ikke betal som om det skulle være Askeladden, det er budsjettbåt. Prisen må stå til produktet. 550 er vel egentlig samme skrog, med overbygg? Blir lite åpen himmel med overbygget, vi fisker jo med stang både foran og bak. Sitér dette innlegget Link to post
oyvindpe Svart 1.April.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.April.2011 (redigert) Ok. takk for innspill. De jeg har snakket med sier det skal være merkbart mer plass enn på 535. Billigste jeg har funnet hittil er på kr. 170.000 inkl. 60 hk mercury. For meg høres det ut som en god pris, enig? Da er både båt og motor helt ny. Redigert 1.April.2011 av oyvindpe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
GunR Svart 1.April.2011 Del på Facebook Svart 1.April.2011 Vet ikke så mye om prisene på 550, men det er ikke så mye mer (ca 30 000) enn jeg gav for min. Så hvis den i tillegg står på henger er det vel veldig bra, syns jeg. For å være sikker, burde du kanskje ta la familia med å se på den? Kanskje en prøvetur? Synd å bruke 170 000 og bli skuffet etterpå.. Sitér dette innlegget Link to post
oyvindpe Svart 2.April.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.April.2011 Problemet er at vi bor høyt oppe i det kalde nord, og når 98% av båtene her oppe er Rana 17, sier det seg selv at utvalget er rimelig spinkelt ;) Vi må reise sørover for å få sett på båter, og det er jo et styr i seg selv.... Spørsmålet er om man skal stole på andres erfaringer og tester (Viksund 535) og basere seg på at Viksund tross alt er gode båter. Jeg tror faktisk ikke vi gambler så vanvittig mye med denne, men man er jo alltid ukomfortabel med å kjøpe noe uten å fått prøvekjørt. Fordelen er jo at alt er nytt. Når det gjelder pris, mener jeg dette er et godt tilbud. Vår lokale forhandler av båter (som selvsagt bare forhandler Rana og Hansvik) skal f.eks. ha ca. 125.000,- for en Rana 17 HT, og over 200.000,- inkl. en 40 hk. Denne Viksunden kommer på under 200k LEVERT, og inkluderer også noe ekstra (ekkolodd, plotter og kalesje). Nå blir det et par dager med grubling.... Hadde bare håpet det fantes noen her inne som hadde akkurat denne båten, som kunne fortalt litt om deres erfaringer. Sitér dette innlegget Link to post
GunR Svart 2.April.2011 Del på Facebook Svart 2.April.2011 Det burde da være flere her, er vel solgt litt av disse vel? Eller har ikke Viksund solgt noe særlig av dem? Sitér dette innlegget Link to post
oyvindpe Svart 4.April.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.April.2011 Fortsetter å gruble på denne.... Har nå begynt å titte litt på storebroren Viksund 700 Cabin. Noen som har erfaringer mer den? Virker som det selges mer av den enn av 550. Leste en test hvor de ikke var spesielt fornøyd med en del løsninger i båten, men disse skal etter det jeg ha fått med meg være utbedret. Visstnok en svært god sjøbåt? http://bmu-marine.no/userimages/700%20Cabin_A.jpg http://bmu-marine.no/userimages/700%20Cabin_B.jpg Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.