Jump to content

rustet refleks varmeovn


hschrde

Recommended Posts

Endelig har jeg fått meg ny regulator til dieselovnen! Funka helt ok, endelig varme i båten uten strøm. Tenkte jeg etter første testen....

 

Nå har oven knekt i to!!! ....  :cryin:

 

Skjedde da jeg fyrte opp sist - selve brennkammeret har løsnet fra hylsa som isolerer.

 

Er det noen som vet om et sted i Oslo der jeg kan få sveiset dette sammen igjen? Er det eventuelt noe som jeg kan gjøre selv med et par sveisepunkter - det ser ut for meg at det ikke er så veldig viktig om det er helt tett her eller ikke. Hele systemet er jo basert på trekk, og det er jo mange småhull her og der fra før, selv på nye ovner det jeg kan se...

 

Om det er noen som skulle ha en gammel ovn liggende, så hadde jo det også vært en god ting! Hater det om jeg ringer og spør om å kjøpe en ovn uten regulator etter å ha kjøpt regulatoren til 2000,- Får i så fall sikkert til svar at jeg må kjøpe en hel ovn...

Link to post
Share on other sites

....Nå har oven knekt i to!!! ....  :cryin:  ......

Har desverre ikke noe trøst til deg, hschrde! men kanskje felles skjebne = felles trøst? Har samme problem som deg - en Refleks M71 uten regulator som fulgte med sjarken min. Dyr del for denne, tydeligvis!

 

Ditt innlegg får meg til å tenke litt, det ser nokså rustent ut, nedi min ovn også!  :eek:  Så kanskje det samme skjer hos meg - når jeg endelig få tak i en regulator?

 

Mangler regulator:

Bilde  Bilde

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Walter_S

 

Du kan gjøre som meg! Vel nesten da :wink: jeg var i vedovnen(kombinert ved/parafin) til min mor og stærte regulatoren da den som satt på refleksen ikke er helt god!

 

På søppel dynga bør det være mulig og få tak i!

 

Og nuh virker ovnen! Legger inn bilde av regulatoren når jeg får mere lagringsplass.

Sendte deg bilde i mail også!

 

Jeg samler på deler vet du, til det ene og andre (wallas kokeapparatet jeg fikk av Thor)

Tanken min er og sette meg inn i dette for og drive litt på hobbybasis :smash:

Link to post
Share on other sites

Jeg var inne på den tanken ja... Men så var det fristende å få en ovn som fungerer 100% og som forsikringsselskapet også trives med.

 

Refleks i danmark hevder jo at det aldri har vært personskader med disse - det har jeg rett og slett vanskelig for å tro... Det ser jo enkelt nok ut, men det kan vel bli lovlig mye diesel i bunnen når man ikke får fyr på en stund?

 

Lurer ellers på om disse regulatorene er bra, eller om det bare var den du hadde som var blitt dårlig. Ifølge ham som sendte den fra Egersund så skulle den vare i det uendelige.

 

Skal demontere hele saken en dag jeg føler for å bli skikkelig skitten, så får vi se om det lar seg sveise eller ikke. Kjenner forsåvidt en som driver med metall, så det lar seg sikkert lappe sammen eller erstattes.

Link to post
Share on other sites

Nå har jeg fått justert regulatoren (som satt i en kombinert ved/parafinovn Trolla) slik at den virker bra til Refleksen (host host)

Sto i garasjen med dette og brukte noe gammel diesel som jeg har i et kar!

Var helt oppslukt av dette før jeg oppdaget at garasjen var helt grå :blush:

 

Vel, nå skal jeg ut i båten med den så jeg får fyra opp! :yesnod:

Kanskje jeg slenger over kaffekanna og :cool:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...