Mats-gh11 Startet 2.April.2011 Link til dette innlegget Startet 2.April.2011 Hei! Jeg skal nå skru fast styrekonsollen i Gh. Nå er den bare festet til toften, så hullene i dørken lekker endel vann inn i dobbeltskroget. Hvor lange skruer bør jeg bruke? Bør jeg tette med sikaflex rundt skruene for å gjøre det helt tett? Sitér dette innlegget Link to post
SandAnker Svart 2.April.2011 Link til dette innlegget Svart 2.April.2011 Så lange og tykke at de får et godt feste i glasfiber,de bør i hvertfal være ca 30 mm tenke jeg i lengde, benytt sika i underkant og i hullet for skrue feste. Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 3.April.2011 Link til dette innlegget Svart 3.April.2011 Du må ihvertfall ikke gjøre det slik. Kunne ikke dy med med mitt 1000ende innlegg. Faxen Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Mats-gh11 Svart 4.April.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.April.2011 :lol: hvordan er det mulig? Men hvor lange skruer bør jeg bruke Vil gjerne unngå dette ja Sitér dette innlegget Link to post
Omegaen Svart 4.April.2011 Link til dette innlegget Svart 4.April.2011 Er det dobbelt skrog på båten din, så kan du gjøre som jeg gjorde med with'en som jeg har.. Her er ihvertfall et litt dårlig forsøk på å tegne en tegning til deg.. limte fast lekter på dørken med sika og skrudde de fast med skruer som gikk ca 6-7 mm igjennom lekten. Skrudde så veggene fast i sidene på lektene. lagde konsollen for snart 13 år siden og den er like god fremdeles.. Sitér dette innlegget KMV (With) 320 dromedille m/20hk johnson Sandvik 22 m/ AQ225F og VP 280 SP Link to post
Sinten Svart 4.April.2011 Link til dette innlegget Svart 4.April.2011 (redigert) Eg har brukt ein liknande metode som Omegaen beskriv, berre eg brukte vinkeljern i staden for lekter. Eg skrudde og limte fast (med sikaflex) 6 sånne til dørken. Konsollen festa eg så til vinkeljerna med 10 mm boltar gjennom det store holet i midten på beslaga, og så ein mutter på innsida. Eg brukte 2 framme, 2 bak og 1 på kvar side, men akkurat korleis ein fordeler desse kjem jo litt ann på korleis konsollen ser ut. Dersom eg skulle gjort dette på nytt i dag ville eg ha droppa skruene og erstatta sika'en med epoxy. Då slepp ein å uroe seg for om skruehola er tette eller ikkje. Er rimeleg sikker på at det vert sterkt nok med kun epoxy. Eg limte nemleg fast to fester til ei batteristropp på denne måten, og dei vart så solide at eg er overbevist om at viss eg prøver å løfte båten etter dei så kjem dørken til å ryke før limfuga... Lagt til: For at limfuga skal bli så sterk må ein sjølvsagt vere nøye med avfetting/vasking, og så pusse dørken litt med grovt sandpapir for at limen får betre feste. Redigert 4.April.2011 av Sinten (see edit history) Sitér dette innlegget "Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær" Link to post
thomas73 Svart 4.April.2011 Link til dette innlegget Svart 4.April.2011 Da fikk jeg et utfyllende svar på mitt spørsmål jeg hadde her om dagen Mvh Thomas Sitér dette innlegget Link to post
Marilius Svart 22.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2017 Gammelt innlegg, men jeg tok bare og gikk løs med tech 7 og det fiksa problemet med lekking av vann og den sitter som ett skudd! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.