Jump to content

Batteri og Stereoanlegg


Stormway F-23

Recommended Posts

vanskelig å svare på ,hvor lenge lyser en lommelykt?

 

kommer an på hvor stort batteriet er, hvor mye strøm trekker anlegget (som da avhenger av watt hvor mange watt det er på og hvor høyt man spiller, dvs hvor mange av de som er i bruk)

 

 

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

Les bakpå spilleren hvor mye effekt den trekker (ikke bry deg om hvor mange watt den skal gi - det er som regel mye mer og er bare teoretisk maksimum).

 

Hvis spilleren/forsterkeren er oppgitt til å bruke f.eks. 24 W, så trekker den 24W/12V = 2A. Hvis du har et 100 Ah batteri, og regner at du kan bruke 50% av kapasiteten kan du altså spille i 50% * 100 Ah/2 A = 25 h (timer).

Link to post
Share on other sites

Sveini 95. bra du leker morsom men det funket ikke.

 

 

Kan det tenkes at det er flere som hadde hatt godt av en ny runde på skolebenken her?

 

Det er intet galt i å henvise til strømforbruk vel? Buker du full lyd,så trekker stereoen meir strøm en ved "pratelyd", og dersom du rekner med det stereo da trekker på fullt i reknestykket så blir du ikkje skuffet av at batteriet går tomt tidlig.

 

Men er det motvilje til å lære, så bevares, da kan vi rekne ut for dere.

Men da må alle data på bordet.

 

Min radio trekker 0,6A ved normal volum når vi ligger til land. Og skrur eg opp på fullt så nermer den seg 2,0A. Dette er ein "vanlig" radio som driver to høytalere.

Mine to batterier på tilsammen 230Ah skal ikkje trekkes til under 50% helst, og kan da levere 115 Ah uten problem. 115Ah vil da drive denne radioen i 191 timer ved min normale voluminstilling.

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...