cheetah Startet 3.April.2011 Del på Facebook Startet 3.April.2011 (redigert) Har en 96mod langstammet 5hk tohatsu motor som jeg tenkte å ha som nødmotor i tilfelle yanmaren sier takk for seg når man minst venter det Er det noen som har gjort noe lignende eller vet om en god løsning? Hadde vært greit at det kan monteres uten å lage noe særlig med hull.Det er separat tank til motoren så det blir jo litt greier. Her er bilde av badeplattformen min. Redigert 3.April.2011 av cheetah (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
jarvis Svart 3.April.2011 Del på Facebook Svart 3.April.2011 Jeg har prøvd ut ideen din, funker helt fint. Har en 6 hester med lang stamme som jeg har hengt på badeplattformen ved hjelp av ei plate i alu som er sveist på grinda, og med noe xfiner bak for å fylle ut. Har ei 26 fot snekke og den gjør nesten 4 knop med påhengern på fullt. Har sett at maritim har et ferdig beslag for å feste på plattformen, kanskje det kunne være noe. Sitér dette innlegget Link to post
cheetah Svart 3.April.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.April.2011 Takk for det Så de hadde det ja http://www.maritim.no/motor-styring/utenbordsmotor-utstyr/motorbrakett/motorbrakett-plattf- Får se hva jeg gjør med tanken. blir litt liten plass på badeplattformen Kanskje det hjelper med en lang slange eller noe Sitér dette innlegget Link to post
Seaward Svart 14.Juli.2013 Del på Facebook Svart 14.Juli.2013 Kjøpte en ny 4 takter, 6hk Evinrude, langstammet, som jeg hang bak på plattformen. kostet 7.500,- Har en Skilsø 750 CC. 25 fot, veier ca 2,5t. Satt på to vinkeljern akter, og festet en 2x6`planke mellom for å feste motoren på. Båten gjorde 4knop i svak motvind (ca 3 m/s) på ca halv gass. Hadde veldig god kontroll på styring. Styrte med det vanlige roret. For å oppnå lignende må jeg ha ca 1400 rpm på den vanlige motoren. VP TAMD 30A. (105hk). Baksiden er at det er kronglete å ta av/på motoren. Sitér dette innlegget Link to post
Figaro Svart 14.Juli.2013 Del på Facebook Svart 14.Juli.2013 Jeg har alltid påhenger festet til badeplattformen på en brakett. Har hatt bruk for denne " nødløsningen" en gang da jeg satt fast i en sandbanke i Telemarkskanalen. Hadde ikke kommet løs uten, for propellen på båten gravde seg ned i sanden. Sitér dette innlegget Not like everybody else----owner of metal boat and plastic car (Think) + MGB 68 mod. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.