rein Startet 4.April.2011 Del på Facebook Startet 4.April.2011 Har endelig fått storfin båt, en Storebro 38" fra ´76, og etter å ha sneket til meg sjømannskap på forumet i denne eviglange vinteren er jeg umåtelig klar for å ta ytre skjærgård i bruk! Har fått meg en matchende withjolle for å henge i davitene, men er jo litt engstelig for overvekt-belastning. Har lest om vann i dobbeltbunn, og det kunne jo være en start å redusere det - om det viser seg være av betydning. Men før jeg går i gang med dreneringstiltaksinngrep skulle jeg gjerne kjent til hva som er riktig "tørr vekt". Jollen har dromedilleform, er fra midten av 80-tallet og er 10 fot/ 305 cm lang. Noen som kjenner original-spesifikasjonene på denne? Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 4.April.2011 Del på Facebook Svart 4.April.2011 Sikker på at det er en original Dromedille? Da skal den være 320 lang, altså nærmere 11fot. Grunnen til at jeg spør er at det finnes mer eller mindre dårlige kopier. Et bilde tatt på land fra siden vil kunne avgjøre dette. Alternativene når det gjelder Dromedille er 265 og 385 lengde, mao så lenge det er en original With er det ikke mulig å ta feil. Sitér dette innlegget Link to post
rein Svart 5.April.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.April.2011 Hei Ingar, takk for oppfølging, Legger ved bilde av båt og typeskiltet fra kmw. Heter 200, og er egenhendig målt til 305cm (+/- 2 cm feilmargin). Den ble solgt som Dromedille, og jeg mener da formen er umiskjennelig - men kanskje det er en halvdromedillehybridvariant? Sitér dette innlegget Link to post
horg Svart 5.April.2011 Del på Facebook Svart 5.April.2011 Sjekk denne tråden så finner du svarene du leter etter Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 5.April.2011 Del på Facebook Svart 5.April.2011 At det er en ekte dromedille er det ikke tvil om. Og at det dreier seg om den første serien som ble kalt 200. (ref den andre tråden) Jeg trodde dette var nøyaktig det samme skroget som senere ble hetende 320, er iallfall ikke mulig å se forskjell ut fra bilder. Spørs jo hvordan man måler, produsentene trekker ikke noe ifra, snarere tvert imot.... Utbyggene bak er sikkert tatt med. Ut fra data på boat.no skal den veie ca 100kg. Her er lengden oppgitt til 319cm. Tyder vel på at dette er tatt fra en brosjyre. Apropos, om noen har gamle båtbrosjyrer er vi veldig intr. i dette til Dokumentarkivet. Vi kan skanne og levere tilbake i samme stand. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.